פייסבוק תציג פחות וידאו בפיד שלכם
הנהלת הרשת החברתית הודיעה שתציג פחות קליפים וסרטונים למשתמשיה, בדגש על כאלה שמקורם בעמודים מסחריים ויצרני תוכן. לראייתה, תוכני וידאו אינם מייצרים די אינטראקציות בין הגולשים, שכן חוויית הצפייה פאסיבית מטבעה
פייסבוק תצמצם את מספר הסרטונים שיופיעו בפיד של 2 מיליארד משתמשיה - כך מסר אדם מוסרי, סגן נשיא בחברה, ל-Wired.
- פייסבוק חוזרת למקורות כדי להחזיר את הגולשים לפיד
- שריל סנדברג וג'ק דורסי יעזבו את דירקטוריון דיסני
- וול סטריט: פייסבוק איבדה 4.5% - ומחקה 25 מיליארד דולר
לדבריו, תוכני וידאו לא יוצרים די אינטראקציות בין גולשים. "וידאו הוא חלק חשוב מהאקוסיסטם, שגם צומח בצורה עיקבית", אמר. "אבל זה תוכן פאסיבי מטבעו. יש פחות שיחות סביב סרטונים ובמיוחד וידאו ציבורי".
בשבוע שעבר נודע כי פייסבוק תערוך שינוי מהותי באלגוריתם שלה, במסגרתו תודגש חשיפת תכני חברים ובני משפחה של המשתמש, על חשבון חשיפת תכנים שמקורם בחברות ומותגים. "אנחנו רוצים שהפיד יהיה מקום בו אנשים מנהלים שיחות, מתחברים לאנשים", אמר מוסרי. "נתמקד יותר בזה, ופחות בכמה זמן אנשים מבלים בפייסבוק".
לאחר שיושלם שינוי האלגוריתם, יש סיכוי גבוה יותר שתיתקלו, למשל, בקליפ החדש של טיילור סוויפט כשישתף אותו חבר, מאשר כשיפרסם אותו העמוד הרשמי של הזמרת.
מדובר בחדשות רעות עבור יצרני תוכן וארגונים שנשענים על פייסבוק לקידום מותגים ותכנים; שינוי האלגוריתם יאלץ אותם להרחיב את חבילות קידום הפוסטים ולשלם לחברה יותר כדי להגיע לקהל.