בלעדי לכלכליסט
סונול השקיעה חמישה מיליון ש' בהקמת מפעל אוריאה לרכבי דיזל
חברת האנרגיה השקיעה בהקמת מתקן חדש ליצירת תמיסה המיועדת להפחתת זיהום אוויר ברכבים כבדים דוגמת משאיות ואוטובוסים, זאת כחלק מהאסטרטגיה לייצר לעצמה מנועי צמיחה חדשים
חברת האנרגיה סונול השקיעה בשבועות האחרונים כ-5 מיליון שקל בהקמת מתקן חדש לייצור אוריאה. כך נודע ל"כלכליסט". תמיסת אוריאה מיועדת להפחתת זיהום אוויר מכלי רכב כבדים דוגמת משאיות או אוטובוסים, כאשר המתקן הוזמן מאיטליה ויוצב במתקני החברה שבחיפה, כאשר סונול תספק את הביקוש המקומי לאוריאה במקביל למכירת סולר לציי רכב כבדים או לחברות תחבורה ציבורית.
- מנכ"ל סונול ניר גלילי חזר בו מהתפטרותו
- מנכ"ל סונול: "רוב הישראלים מתדלקים בתחנה קבועה ולא ירוצו אחרי מחיר זול יותר"
- אחרי שנים של קיפאון: סונול מתרחבת
המהלך האחרון מהווה חלק מאסטרטגיית סונול לייצר לעצמה מנועי צמיחה חדשים. כפי שנחשף ב"כלכליסט" לפני כחודש החלה סונול לייבא בעצמה כ-50% ממלאי הבנזין שלה תוך סגירת חוזה בהיקף של מאות מיליוני שקלים מול חברת האנרגיה הבינלאומית ויטול. עד היום סונול רכשה את כל מצאי הבנזין שלה מבתי הזיקוק בצפון.
מצמצמים את זיהום האוויר
כיצד אוריאה מסייעת בצמצום זיהום האוויר, בעיקר במטרופולינים שם פועלים עיקר ציי האוטובוסים? אוריאה היא תמיסה שנדרשת להפעלת מנועי דיזל חדשים ולמעשה בלעדיה כלי הרכב לא יכול לנוע הן ברמה הטכנית (לא יניע לנסיעה) והן ברמה הרגולטורית, זאת כדי לעמוד בתקנים של זיהום אוויר. תמיסת האוריאה מותקנת ומוזרקת כחלק ממערך הממיר הקלטליטי אשר נמצא מערכת הפליטה של כלי הרכב, שם הגזים שנפלטים מהמנוע עוברים הליך ערבוב עם אמוניה שמיוצרת מאוריאה. הריאקציה הזו מצמצמת את פליטת הנוקסים (NOX) ביותר מ-50%. בסונול מחדדים שלא מדובר בתוסף לדלק של הרכב, אלא במערכת נפרדת ה"מולבשת" על מנגנון גזי הפליטה של הרכב. את תמיסת האוריאה ממלאים במיכל נפרד.