$
מכשירים ומדריכים

דיווח: פייסבוק תשיק השנה את Portal, רמקול חכם עם מסך

הרשת החברתית מרחיבה את פעילות החומרה שלה; הרמקול, שנועד להתחרות באקו Show של אמזון ובפיתוח דומה של גוגל, יתפקד כפיד משפחתי משותף. המוצר, שייחשף במאי, יוכל להרחיב משמעותית את יכולות איסוף המידע בחברה

ניצן סדן 11:0610.01.18

פייסבוק מפתחת רמקול חכם בעל מסך, שייקרא Portal - כך מסרו מקורות המקורבים לנושא לאתר Cheddar. מדובר במוצר בעל מסך בתצורה דומה לאקו Show מבית אמזון, אשר יתבסס על פלטפורמת הפעלה קולית שבונה הרשת החברתית.

 

 

הדיווחים הראשונים על הפרויקט, שכונה Aloha, צצו בקיץ האחרון ונשענו על מקורות בתעשיית החומרה הסינית. המכשיר צפוי להיחשף רשמית באירוע המפתחים השנתי F8 במאי. אין בשלב זה מידע על עיצובו והמפרט המלא שלו, אך לפי מקורות צ'דר, מחירו יעמוד על 499 דולר.

 

עיצוב קונספט של רמקול פייסבוק עיצוב קונספט של רמקול פייסבוק צילום: TechCrunch

 

 

מפיד אישי למשפחתי

 

מכשיר שכזה יהווה שינוי גישה מעניין עבור פייסבוק: הוא אמור לפעול בתצורה של מעין "פיד משפחתי", שיציג תכנים הרלוונטיים לקבוצת אנשים, במקום למשתמש בודד כפי שנעשה עד כה. לפי מקורות צ'דר, יוכל הפורטל להתממשק לשירותי תוכן כנטפליקס וספוטיפיי, לתפקד כמכשיר לשיחות וידאו וככל הנראה גם לתקשר עם התקנים חכמים אחרים.

 

 

 

 

פייסבוק עצמה תוכל להיעזר בו להרחבת איסוף המידע הפרטי ממשתמשיה; עם מיקרופון שפועל כל הזמן, תוכל החברה לקבל תובנות חדשות על האווירה בבית, הווי המשפחה ולשאוב מידע באפיק חדש. זו לא תהיה הפרת פרטיות מבחינה חוקית, שכן מדובר מערכת שאולי תזהה כל מה שאומרים דרכה, אך תקטלג רק מונחים ספציפיים בצורה אנונימית. בנוסף, תדע פייסבוק מתי המשפחה אוכלת ארוחת ערב, באילו סדרות צופים יחד ועוד. ואולם, עד שלא ייחשפו יכולות המכשיר המלאות, קשה לקבוע עד כמה תועמק הפגיעה בפרטיות המשתמשים והאם יהיה צורך במעורבות רגולטורית בעניין.

 

פייסבוק לא משתפת את המותג

 

אמזון, נחשונית הרמקול החכם, השיקה את האקו Show שלה בקיץ, ומאז הפך המוצר לאחד הפופולריים ביותר בליין רמקולי אלקסה. גוגל, שניסתה להצר את צעדי אמזון, חסמה את גישת האקו שואו ליוטיוב, ממקורות התוכן החיוניים ביותר למכשירי מולטימדיה. השבוע נודע כי תפתח בעצמה רמקול חכם בעל מסך, בשיתוף עם מספר יצרניות גדולות כסוני, LG ולנובו.

 

 

כניסת פייסבוק לזירה פחות בעייתית עבור גוגל; היא ואמזון מחפשות שותפות שיסייעו בהבאת רמקולי המסך לשווקים רבים, בעוד פייסבוק לא ממהרת לעשות כן; הנהלת הרשת החברתית שומרת בקנאות על המותג שלה, ולמעט שיתוף פעולה עם HTC לפיתוח "פייסבוק פון" ב-2013, לא קשרה את שמה עם אף יצרנית חומרה. השבוע חשפה שיתוף פעולה עם שיאומי בתחום משקפי ה-VR, אך גם במקרה זה מדובר בהשקה משותפת של מכשירים נפרדים ולא בפיתוח ומיתוג משותפים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x