צלילה ספיראלית: 2017 היתה השנה הכי גרועה של HTC
החברה הטייוואנית, בעבר מובילה עולמית בשוק המובייל, סיכמה את 2017 בצלילה של 20% בהכנסות ביחס ל-2016; מכשירי הדגל לא שבו את לב הצרכן וגם הפעילות בתחום ה-VR לא השיבה אותה לפסי צמיחה. האם תשרוד את 2018?
HTC, יצרנית המובייל הטייוואנית ומי שלפני עשור היתה אחת מחברות הסמארטפונים החזקות ביותר בעולם, נכנסת לפרפורי גסיסה; החברה דיווחה שהכנסותיה ב-2017 היו הנמוכות ביותר מזה 13 שנה.
- 2017 במובייל: וואווי דוהרת, סמסונג חוזרת, אפל זוהרת
- HTC חשפה סמארטפון דגל חדש עם גוף שקוף
- U11 של HTC: מחיאות כפיים למאסטרו
ההכנסות הסתכמו בכ-2.1 מיליארד דולר, ירידה של 20% ביחס ל-2016. תוצאות דצמבר, חודש שמתאפיין במכירות טובות יחסית, הסתכמו ב-136 מיליון דולר, צלילה של 36% ביחס לדצמבר 2016.
שני מוצרים חזקים היו אמורים להחזיר את HTC לפסי צמיחה בשנה החולפת: סמארטפון הדגל U11, שזכה לביקורות מהללות בעולם וגם ב"כלכליסט", ומשקפי המציאות המדומה Vive. ואולם, רוכשי המובייל העדיפו מותגים חזקים כאייפון X של אפל והגלקסי S8 של סמסונג בעוד שרוכשי מוצרי ה-VR פשוט לא קנו מספיק מהם. בקיץ האחרון מכרה HTC לגוגל את פעילות פיתוח מכשירי הפיקסל, סמארטפוני הפרימיום של האחרונה; זאת, לאחר הערכות שתמכור את כל חטיבת המובייל שלה, שהתבדו.
לפי הערכות עדכניות, צפויה HTC לצמצם את היצע המכשירים שלה כדי להוריד עלויות שיווק ותפעול, מה שיקשה עליה להגיע לקהל רחב. מכשיר הדגל הבא שלה, U12, צפוי לכלול מסך 4K כפי שעד כה הותקן רק בסמארטפוני סוני (עוד חברה שעתידה בתחום המובייל לוט בערפל), אך אין כל ערובה שיצליח היכן שנכשלו כל קודמיו.
גורמים בתעשייה הסינית טוענים ש-HTC תמכור את פעילות המובייל שלה אם לא תצליח לשוב לפסי צמיחה, ככל הנראה לשחקנית סינית כלנובו או TCL, ולהתמקד בפעילות המציאות המדומה שלה. לאחרונה הציגה דגם חדש ומשופר למשקפי ה-Vive, פלטפורמת תוכן VR ויישומים נוספים; אך גם בשוק זה עומדות מולה מתחרות קשוחות בעלות גב כלכלי רחב: אוקולוס מבית פייסבוק, סמסונג, לנובו וסוני.