NFL: עלייה בהכנסות מפרסום, ירידה ברייטינג
הכנסות ה-NFL מפרסום עלו בשיעור שנתי של 2% בין החודשים ינואר לנובמבר, למרות ירידה בשיעורי הצפייה. שיעור הצפייה הממוצע במשחקים נפל בתחילת דצמבר ל-15 מיליון אנשים, לעומת 16.5 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד
- הבעיה הנשית של ה-NFL: מדוע היא מתקשה למשוך את האוהדות?
- הבעלים של קרוליינה פנת'רס מחוייב למכור את הקבוצה בגלל התנהלות לא הולמת, הטרדות מיניות והערות גזעניות
- דונלד טראמפ וליגות הספורט מאחדים כוחות למען הימורים חוקיים בספורט
מגמת ירידת הצופים נמשכת כבר מאז תחילת העונה, אך בכל זאת גם נרשמה עלייה שנתית של 2% בהכנסות מפרסום בעוד הרייטינג ירד ב-5%.
הסיבה לכך היא שבכל זאת מדובר באחד ממנועי הרייטינג הגדולים ביותר המשודרים בטלוויזיה. באופן כללי, שידורים חיים של ספורט נותרו בין המבצרים האחרונים של רייטינג בטוח. תופעת "חותכי הכבלים" (משקי בית המתנתקים משירותי הלוויין והכבלים) טיפסה לשיא ב-2017, אך שידורי ספורט נותרו בכל זאת סיבה מרכזית לכך שצרכנים מוכנים לשלם עבור ערוצים.
לפי סקר שערכה פירמת רואי החשבון Pwc, כ-82% מהמנויים לערוצים המסורתיים בתשלום היו מבטלים את המנוי לולא היו זקוקים לו כדי לצפות בשידורי ספורט בחי. יתרה מכך, שידורי הספורט ייצגו 44 מבין 50 המשדרים הנצפים ביותר ב-2016, כך לפי AdAge.
זו הסיבה לכך שהירידה ברייטינג משחקי הפוטבול לא הבריחה חברות מהשקעה ברכישת זכויות הסטרימינג למשחקים. כך וריזון הודיעה לאחרונה כי תשלם מעל 2 מיליארד דולר לאורך תקופה של 5 שנים עבור זכויות הסטרימינג של משחקי ה-NFL במכשירים ניידים, שיסופקו בחינם למנויים. בדומה, אמזון שילמה 50 מיליון דולר עבור הזכויות לשדר בסטרימינג 10 משחקים העונה בימי חמישי. בסך הכל, הביקוש הגובר לזכויות השידור תורם לשווי הגדל של זכויות שידור הספורט – הסכומים שמשלמים עבור שידור אירועי ספורט בטלוויזיה, באינטרנט ובמכשירים ניידים. בצפון אמריקה, זכויות שידור הספורט צפויות לטפס לשווי של 23 מיליארד דולר ב-2021, עלייה מ-19 מיליארד דולר ב-2017, כך לפי PwC.