בלעדי לכלכליסט
חדשות רעות ל-HOT ו-yes: נטפליקס בודקת כמה הישראלים מוכנים לשלם
ענקית התוכן האמריקאית מעלה הילוך בהכנות לקראת הכניסה לארץ: ערכה סקר בקרב משקי בית ישראליים ושאלה כמה יהיו מוכנים לשלם עבור שירותי וידאו בצפייה ישירה. דמי המינוי המסתמנים: 40־30 שקל בחודש
בשוק הטלוויזיה הישראלי התרבו לאחרונה ההערכות שלפיהן ספקית התוכן האמריקאית נטפליקס נערכת לכניסה לישראל, ועתה התקבל אישוש להערכות אלה: חברה שירותי הסרטים והסדרות החלה בימים האחרונים לערוך סקר אינטרנטי בקרב משקי בית ישראליים בנוגע להרגלי הצפייה והמחיר שהם יהיו מוכנים לשלם עבור מינוי לשירות, כך נודע ל"כלכליסט".
- צופים בנטפליקס דרך VPN? מחקר חדש קובע שאתם בסכנה
- נטפליקס זוהרת גם בשוק ההון: הודיעה על פיצול המניה
- נטפליקס מאיימת לטרוף את שוק הטלוויזיה בישראל
מהסקר עולה כי דמי המינוי צפויים לנוע בין 30 ל־40 שקל בחודש, מחיר שעשוי להוות אתגר עסקי לא פשוט ל־HOT ול־yes, שמחיר חבילות הבסיס הזולות ביותר שלהן עומד על 120 שקל, וגם לסלקום, שנכנסה לשוק בינואר עם שירות סלקום TV שמחירו לצרכן 99 שקל לחודש. נטפליקס היא אמנם שירות VOD בלבד, אבל השילוב בין נטפליקס לממיר עידן+ יוכל לספק תחליף משתלם יותר עבור מי שצופה בעיקר בסרטים וסדרות לא חדשות.
הסקר נערך על ידי חברת טלסקר בעזרת אתר הסקרים הבינלאומי גלובל טסט מרקט, והתבצע דרך האימייל. טלסקר סירבה לחשוף את זהות הלקוח שהזמין את הסקר, אבל על פי נוסח השאלות ואזכור שמה של נטפליקס בדף השאלון התבררה זהות הלקוח.
לנטפליקס יש דומיין ישראל (Netflix.co.il), שנרכש על ידי החברה כבר ב־2010, אולם הוא מפנה את הגולש, בדומה לביקור בדף האמריקאי של השירות, לדף שגיאה המסביר כי השירות אינו זמין למשתמשים ישראלים, ומציע להזין את כתובת האימייל לקבלת עדכון כאשר הוא יגיע לארץ. עם זאת, לא מעט ישראלים מתחברים אליו דרך שירותי VPN הגורמים לשירות לראות את המשתמש כגולש בעל כתובת אמריקאית.
גורמים בתעשייה מסרו ל"כלכליסט" כי מתחילת השנה נענתה נטספליקס בשלילה להצעות yes ו־HOT לרכוש את סדרות המקור החדשות שלה (מ־Unbreakable Kimmy Schmidt שעלתה לשידור בארה"ב בתחילת מרץ והלאה), והיא מאפשרת להן לרכוש אך ורק עונות של סדרות שכבר רצות, כגון "בית הקלפים" או "כתום זה השחור החדש".
נטפליקס הכפילה את מספר המנויים שלה מאז 2013, והגיעה ברבעון השני של השנה ל־65.6 מיליון מנויים ב־50 מדינות. בחודשים האחרונים היא החלה להאיץ את מאמצי ההתרחבות לשווקים זרים בכוונה להגיע בתוך שנתיים ל־200 מדינות. מרבית המבקרים באתר, כ־65% על פי נתוני חברת SimiliarWeb, עדיין מגיעים מארה"ב, אבל שיעור הכניסות ממדינות אחרות עולה בהתמדה. את הרשימה מובילות קנדה (6.4%), ברזיל (5.4%), בריטניה (4.7%) ומקסיקו (3%).
נטפליקס
נוסדה: ב־1997
שווי שוק: כ־50 מיליארד דולר
תחומי פעילות: הפקת תוכני מקור, שירות צפייה בסרטים ובסדרות בסטרימינג דרך האינטרנט, השכרת כותרי DVD בתשלום חודשי
איך זה עובד: הלקוח משלם דמי מינוי חודשיים, ומקבל גישה ללא הגבלה לקטלוג VOD של 14 אלף סרטים וסדרות
סדרות בולטות שהפיקה: בית הקלפים, כתום זה השחור החדש, מארוול'ס דרדוויל, Narcos
מספר מנויים: 65.6 מיליון, מתוכם 42.35 מיליון מארה"ב