"לא לשכפל": בעלי לנדוור פתחו בר־מסעדה באזור כיכר רבין
כל סניף ברשת מעוצב אחרת, כדי לייצר אווירה אישית. השותפים מספרים ל"כלכליסט" על התרחבות הרשת וגם על הבר־מסעדה החדש שפתחו
“מבחינת הגרוב אנחנו מתכננים משהו דומה לקפה אירופה", מסביר את הכיוון עופר קורן, אחד השותפים. ימים יגידו אם קיטשן אנד בר אכן יצליח לשחזר את ההייפ של קפה אירופה, שנפתח בקיץ בשדרות רוטשילד, אבל חיי הלילה אינם זרים לחבורה המייסדת, שעשתה את צעדיה הראשונים בתחום בעולם הברים. קורן, ניר כספי ואורן מאור הם שותפים עסקיים כבר 14 שנה.
בעבר החזיקו את לילינבלום 23, ג'ון דו, הגימנסיה, לנסקי וברים נוספים, וגם כיום הם שותפים בבר רוזה. ב־2003 הקימו את רשת הסושייה, ולפני כשנה וחצי מכרו את חלקם בה לפרנג'ליקו. במקביל החליטו לפתח את רשת לנדוור, שאותה הקימו ב־2004 ובסוף 2011 מנתה 10 סניפים. נכון להיום הרשת מונה 18 סניפים, ולדברי השותפים אמורים להיפתח במהלך השנה הקרובה 12 סניפים נוספים, ובתוך שלוש שנים נוספות בכוונתם להגיע ל־60 סניפים.
כיום מחזיקה החברה שני סניפים בבעלותה, את הסניף הראשון באבן גבירול וסניף נוסף בהוד השרון. שאר הסניפים מופעלים בזכיינות. גם הפריסה הארצית של הרשת עתידה להתרחב השנה, עם סניף באילת, סניפים ברמת ישי ובעפולה, וסניף ראשון בירושלים, במתחם התחנה.
הסניפים של לנדוור מתוכננים ומעוצבים מתוך כוונה לשוות להם אופי אינטימי וחמים. “הגישה שלנו היא לא לשכפל", מסביר כספי. “את כל הסניפים שלנו מעצבת אלונה אליאסי, ולכל סניף מעצבים ריהוט ואביזרים שונים. אם לרשתות אחרות לוקח שבועיים־שלושה לתכנן סניף חדש, לנו זה לוקח חודשיים. הרעיון הוא שאפילו ביום הפתיחה עצמו הסניף ייראה כאילו הוא פועל כבר שלוש או ארבע שנים".
במהלך השנה החולפת השלימה הרשת את מעבר הסניפים מתפריט של בית קפה לתפריט ביסטרו, שגם אותו תפר שחר ברנע, וכיום לדבריהם לנדוור היא רשת בתי הקפה שמוכרת הכי הרבה אלכוהול לעומת רשתות קפה אחרות. “עשר בלילה היא השעה הכי חזקה שלנו. זה שונה מאוד מתנועה ברשתות קפה. אנשים ממש יושבים אצלנו לדייטים", מספר כספי.
על התחזקות הרשתות הם מתבוננים כעל תהליך בלתי נמנע. “הסטטיסטיקה היא לטובת רשתות. יש המון אנשים שיש להם חלום לפתוח בית קפה, אבל בלי ידע מקצועי אין סיכוי להצליח", מסביר מאור. “את העסק הראשון שלי פתחתי בהשקעה של 180 אלף שקל", מוסיף קורן, “אך כיום אי אפשר לפתוח עסק בהשקעה כזאת. בתי קפה פרטיים הופכים לבתי קפה של רשתות”.