גוגל השיקה את שירות "Google Buzz"
התשובה של גוגל לפייסבוק וטוויטר: שירות הדוא"ל הפופולרי יאפשר להציג עדכונים בזמן אמת ולחלוק אותם עם משתמשים אחרים. גוגל באזז תומך גם בשירותים מבוססי מיקום לסמארטפונים, וכן מאפשר להזין את הטקסט לתוכו בדיבור, באמצעות מערכת הזיהוי הקולי
ג'ימייל הופך לרשת חברתית: גוגל השיקה הערב שירות חדש בשם "גוגל באזז" (Google Buzz), שדרוג משמעותי לשירות הדוא"ל שלה שמקנה לו מאפיינים רבים הדומים לאלו של הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר. השירות יהיה זמין לכל משתמשי ג'ימייל כבר בימים הקרובים.
השירות החדש נחשף במסיבת עיתונאים שנערכה במטה החברה בקליפורניה בהשתתפות אחד ממייסדי גוגל, סרגיי ברין, עדות לחשיבות שמייחסת לו החברה. גוגל באזז יופיע בתיבת הג'ימייל כלשונית מתחת ללשונית הדואר הנכנס. בלחיצה עליה, ניתן יהיה לצפות בקישורים, בתמונות ובסרטוני וידיאו שחברים בחרו לחלוק, וכמובן לחלוק תכנים כאלו עצמאית.
למעשה, מדובר בעמוד שדומה במובנים רבים ל-News Feed בפייסבוק. לכל תוכן שמועלה אפשר להשאיר תגובה, לסמן כ-Like ועוד. הצפייה בתמונות ובאלבומים נראית, במבט ראשון, כדומה לחוויית הגלישה בפליקר. השירות מאפשר לשתף תכנים משאר שירותי גוגל - פיקאסה, יוטיוב, גוגל רידר ועוד, וכן עם שירותים חיצוניים כגון פליקר וטוויטר.
טוד ג'קסון, מנהל מוצר בגוגל, אמר במסיבת העיתונאים שבפיתוח גוגל באזז הושם דגש על כמה תכונות מרכזיות: "דבר ראשון, מעקב אוטומטי. לא רצינו שמשתמשים יצטרכו לבנות רשימת חברים חדשה. יהיה מעקב אוטומטי אחרי אנשים שניהלתם איתם תכתובת מייל או צ'אט. שנית, חוויית שיתוף מהירה ועשירה. ממשק המשתמש זהה לזה של ג'ימייל.
"שלישית, שיתוף פרטי או ציבורי. אנחנו רוצים דברים שגוגל יכול לאנדקס, אבל גם לאפשר הודעות פרטיות. רביעית, אינטגרציה עם תיבת הדואר שהופכת למרכז תקשורת. חמישית, רק דברים טובים. מנוע חכם שלומד מה החברים אוהבים או לא אוהבים, ומייצר המלצות".
Google Buzz. "שיתוף בשיטת גוגל" צילום מסך
כל פריט בבאזז ניתן להפוך לפריט אימייל רגיל, ולשלוח אותו. במקביל, תגובות לפוסטים או לתגובות שפרסם הגולש, וכן אזכורים בפוסטים של משתמשים אחרים (באמצעות הוספת @ לפני שם המשתמש, בדיוק כמו בטוויטר), יופיעו בתיבת הדואר הנכנס. כמו כן, מאפשר גוגל באזז להתחבר לצורך קבלת עדכונים משירותים אחרים, דוגמת טוויטר, אולם בשלב זה לא יתאפשר לשלוח ממנו הודעות לשירותים חיצוניים - לטענת אנשי גוגל, אפשרות זו תתווסף בהמשך.
מותאם לסמארטפונים
גוגל דאגה גם להתאים את השירות לסמארטפונים. אפליקציית רשת תאפשר לצפות בעדכונים ולשלוח עדכונים שכוללים גם את מיקום המשתמש בהתבסס על יכולות ה-GPS של המכשיר. כמו כן ניתן יהיה להזין את ההודעה בדיבור באמצעות מערכות הזיהוי הקולי של הטלפון. בנוסף, אפליקציות המפות של גוגל באנדרואיד, וינדוז מובייל וסימביאן עודכנו ואפשר לשלוח באזזים ישירות מהן.
לאורך מסיבת העיתונאים הקפידו נציגי גוגל לשחרר עקיצות קטנות אל עבר המתחרים. כך, למשל, התייחס ג'קסון אל סוגיית הפרטיות: "ניתן בפשטות להפוך כל פוסט לציבורי או לפרטי. שמענו שמשתמשים התלוננו שהגדרות הפרטיות מסובכות מדי בשירותים אחרים". בדברים אלו, הוא כיוון לסערה סביב הגדרות הפרטיות החדשות בפייסבוק.
בראדלי הורוביץ, סגן נשיא לניהול מוצר בגוגל אמר: "לפני כמה שנים כמה 'יאהוהים' (באנגלית, סלנג לטמבלים, ובדבריו רמז הורוביץ גם למייסדיי פורטל יאהו. ע"כ) חשבו שהם יוכלו לסדר את הרשת ידנית, כאינדקס. גם כשהופיעו מנועי החיפוש הראשונים היה מאוד קשה למצוא את מה שאתה מחפש, ואז באה גוגל.
"אותו הדבר קורה עכשיו עם אתרים חברתיים. קשה למצוא דברים בעלי ערך כי יש כל כך הרבה רעש. זה מאוד קשה כשיש לך 500 או 5,000 חברים. לא בלתי סביר לחשוב שהמספר הזה ימשיך לצמוח, והבעיה רק תלך ותחמיר. אבל זו בעיה מהסוג שאנחנו אוהבים בגוגל, לשם כך אנו משיקים היום את גוגל באזז - שיתוף בשיטת גוגל".