הרוכש של קרדורקס הישראלית: מיליארדר, טייס חלל וחבר של אלון מאסק
הרוכש של קרדורקס הישראלית: מיליארדר, טייס חלל וחבר של אלון מאסק
בראש Shift4, שרכשה את קרדורקס, עומד ג'ארד אייזקמן היהודי - אמריקאי שהונו מוערך ב-1.7 מיליארד דולר. אייזקמן, טייס קרב בהכשרתו, היה מארבעת הנוסעים בטיסת הפרטית הראשונה לחלל של חברת ספייס X וכבר רכש שלוש טיסות נוספות
בראש חברת הסליקה האמריקאית Shift4, שרכשה את קרדורקס הישראלית ב-575 מיליון דולר, עומד ג'ארד אייזקמן היהודי - אמריקאי. אייזקמן (39) התפרסם בספטמבר שנה שעברה לאחר שעשה היסטוריה והיה אחד מארבעת הנוסעים בטיסת הפרטית הראשונה שהקיפה את כדור הארץ, של חברת ספייס X של אלון מאסק. בחודש שעבר הכריז כי בכוונתו לשוב לחלל לאחר שרכש שלוש טיסות נוספות של החברה.
אייזקמן, שהונו האישי מוערך ב-1.7 מיליארד דולר, לפי מגזין פורבס, הקים את Shift4 ב-1999 בהיותו בן 16 בלבד ממרתף בית הוריו בניו ג'רזי. כיום, החברה מנהלת תשלומים של מעל 200 מיליארד דולר בשנה, המייצגים כשליש מהמסעדות ובתי המלון בארה"ב, ביניהם רשתות הילטון, פור סיזנס וכן רשתות המזון המהיר KFC וארבי'ס. ביוני 2020 הונפקה החברה ואייזקמן מחזיק כיום ב-38% מהמניות. כל זאת על אף שנשר מלימודיו בתיכון.
אייזקמן הוא טייס קרב שהתמחה גם בטיסות של צוות אווירובטי. ב-2011 הקים את החברה הביטחונית Draken International המכשירה טייסים ומחזיקה בצי הפרטי הגדול ביותר של כ-70 מטוסי קרב. ב-2019 מכר אחזקת שליטה בחברה לבלאקסטון עבור סכום של מאות מיליוני דולרים (ההיקף המדויק לא פורסם) ובאותה שנה רכש לעצמו מטוס מיג 29 מהעידן הסובייטי מהעזבון של מייסד מיקרוסופט המנוח פול אלן.
לטיסה יש חלק משמעותי בחייו של אייזקמן. הוא היה חלק מקבוצת האווירובטיקה בלאק דיימונד, וב-2009 קבע שיא מהירות בעת טיסה מסביב לעולם שנועדה לגייס כסף לעמותת Make-A-Wish לילדים חולים. הוא השלים את הטיסה העולמית ב-61 שעות 51 דקות ו-15 שניות ובכך שבר את השיא הקודם שעמד על 82 שעות.
אייזקמן נשוי למוניקה ולהם שתי בנות.
לאחר שהשלים בשנה שעברה את הטיסה לחלל רכש כאמור מושבים בעוד שלוש טיסות מתוכננות של ספייס X. באתר CNN דיווחו כי הטיסה הראשונה מתוכננת לצאת לדרך עוד השנה ותימשך חמישה ימים ותכלול אפילו הליכת חלל. "אנחנו ניכנס עמוק לחלל מכפי שבני אדם עשו מאז הפעם האחרונה שהלכנו על הירח", הכריז בריאיון לטודיי שואו. עם זאת, אייזקמן העדיף לא להגיב על עלות הטיסות, רק אמר שהטיסה הראשונה שרכש בה את ארבעת המושבים עלתה פחות מ-200 מיליון דולר. "אנחנו יודעים שהחלל יקר", אמר. "העלות תרד כפי שקרה בטכנולוגיות פורצות דרך אחרות. זו תרומה מצד ספייס X וממני לקידום המטרות החשובות שאנחנו רוצים להשיג".