סגור
כלכלת יפן טוקיו חנויות קניות
טוקיו. יותר מחצי מיליון תיירים נכנסו ליפן עד כה ב-2022, לעומת 31.8 מיליון ב-2019 (צילום: רויטרס)

יפן נפתחת מחר לתיירים - ושואפת להחיות את הענף שהתנוון במגפה

אחרי יותר משנתיים של מגבלות נוקשות, פותחת השבוע יפן את שעריה לתיירים מעשרות מדינות ללא צורך בוויזה. היעד שהציב ראש הממשלה הוא הכנסות של 34 מיליארד דולר בשנה, אך להערכת מכון המחקר נומורה המספרים יהיו נמוכים בהרבה לאחר שהענף איבד יותר מחמישית מעובדיו

אחרי יותר משנתיים של בידוד מהעולם בשל מגפת הקורונה, יפן פותחת מחר (ג') את שעריה לתיירים מחוץ למדינה. אך יחד עם התקוות הגדולות להחייאת מגזר התיירות, המדינה נתקלת בקשיים שונים, בהם חנויות מזכרות סגורות ומחסור בעובדי אירוח. כך לפי דיווח ברויטרס.
ביפן החלו בהקלה בהגבלות ביוני, ואיפשרו אז כניסה רק של תיירים בטיולים מאורגנים, עם מכסה יומית של 50 אלף תיירים בלבד. מחר, כאמור, אמורה יפן לחדש את תוקפו של הפטור מוויזה לתיירים מעשרות מדינות, ולהביא לסופן את מגבלות הכניסה החמורות ביותר בעולם שנועדו למנוע את התפשטות הנגיף.
ראש הממשלה פומיו קישידה בונה על התיירות שתעזור להניע את הכלכלה ולקצור חלק מהפירות של ירידת ערכו של הין לשפל של 24 שנים.
אראטה סאווה הוא אחד היפנים המחכה בקוצר רוח לחזרת התיירים הזרים, שהיוו בעבר 90% מהלנים בפונדק המסורתי שהוא מנהל. "אני מקווה ומצפה שהרבה זרים יבואו ליפן, בדיוק כמו לפני הקורונה", כך אמר סאווה, המנהל את הריוקן סאוונויה בטוקיו.
יותר מחצי מיליון תיירים נכנסו ליפן עד כה ב-2022, לעומת 31.8 מיליון ב-2019. קישידה אמר בשבוע שעבר שהממשלה מעוניינת להכניס 5 טריליון ין (34.5 מיליארד דולר) מדי שנה מתיירים, אך היעד עלול להיות שאפתני מדי עבור מגזר שהתנוון במהלך המגפה: מספר המועסקים במלונות ירד ב-22% בין 2019 ל-2021, על פי מידע ממשלתי. ההכנסות מתיירים זרים יגיעו ל-2.1 טריליון ין בלבד עד 2023, ולא יעברו את הרמות שלפני המגפה לפחות עד 2025, כך כתב טקהידה קיוצ'י ממכון המחקר נומורה.
חברת התעופה ג'פן איירליינז שילשה את מספר ההזמנות לטיסות אל המדינה מאז ההודעה על הקלת המגבלות, כך אמר נשיא החברה יוג'י אקסקה בשבוע שעבר. ולמרות זאת, הביקוש לטיסות למדינה לא צפוי להתאושש לרמות של לפני המגפה עד 2025. דוגמה לקשיים שעמם מתמודד מגזר התיירות היפני היא אמינה קולקשן, רשת חנויות מזכרות, שסגרה את שלוש החנויות שלה בשדה התעופה נריטה שמחוץ לטוקיו, ואינה צפויה לפתוח אותן עד האביב הבא. החברה – שלה 120 חנויות במדינה - העבירה צוות וציוד משדה התעופה למקומות אחרים ביפן, לאחר שעברה להתמקד בתיירות פנים במהלך המגפה.