סגור
סטלנטיס
סטלנטיס (צילום: Carlos Osorio | AP)

סטלנטיס מתייעלת: תסגור ותמכור את מתקן בחינת הרכבים באריזונה

ההחלטה היא חלק מצעדי התייעלות של יצרנית הרכב, שהגישה לאחרונה תביעה נגד איגוד עובדי הרכב בשל שביתה. לפני כחצי שנה הודיעה על ריקול ל-285 אלף מכוניות בשל בעיה בכריות האוויר

יצרנית הרכב סטלנטיס (Stellantis) - שנוצרה ממיזוג החברות פיז'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר ב-2021 - מתכננת לסגור ולמכור את מתקן בחינת הרכבים שלה באריזונה עד סוף השנה. ההחלטה היא האחרונה בשורת צעדי התייעלות של יצרנית הרכב הבינלאומית ושל המנכ"ל קרלוס טברס, שנמצא תחת לחץ מוול סטריט, סוחרי רכב ואיגוד עובדי הרכב (UAW), על רקע הביצועים החלשים של החברה, פיטורי עובדים והחלטותיה העסקיות ככלל.
מתקן הבדיקה משתרע על פני שטח של כ-16 קמ"ר בין פיניקס ולאס וגאס ביוקה, אריזונה. הוא שימש לבחינת ופיתוח כלי רכב של החברה מאז שחברת קרייזלר רכשה את הנכס מפורד מוטור ב-2007 תמורת 35 מיליון דולר. סטלנטיס מתכננת להשתמש במתקן אחר באריזונה שנמצא בבעלות טויוטה החל מהשנה הבאה, לאחר שהאחרונה פתחה את המתקן לחברות אחרות ב-2021, בשל העלויות הגבוהות של הפעלתו.
סטלנטיס אישרה את הדברים אתמול: "סטלנטיס ממשיכה לחפש הזדמנויות לשיפור היעילות והקטנת טביעת האצבע הפחמנית שלה כדי להבטיח תחרותיות עתידית בשוק הגלובלי המשתנה במהירות", מסרה החברה. היא אמרה גם שהיא עובדת עם ה-UAW כדי להציע לעובדי האתר חבילות הטבה מיוחדות או אפשרות לעבור לתפקיד אחר. 41 עובדים נמצאים כיום במתקן שייסגר, מתוכם 37 המיוצגים על ידי ה-UAW.
לפני שבועיים הגישה סטלנטיס לביהמ"ש בארה"ב תביעה פדרלית נגד איגוד עובדי הרכב בטענה שהפר חוזה כשאיים לשבות בשל עיכוב בהשקעה מתוכננת של החברה. יצרנית הרכב ביקשה מבית משפט בקליפורניה להכריז כי החלטת סניף ה-UAW בלוס אנג'לס לקיים הצבעה בנוגע לשביתה מפרה את תנאי החוזה שנחתם בסתיו שעבר.
במרץ השנה פורסם כי החברה מבצעת ריקול לכ-285 אלף מכוניות מסוג דודג' צ'רג'ר וקרייזלר 300 בארצות הברית, בעקבות מפוחי כריות אוויר שעלולים להתפוצץ ולפזר חלקי מתכת במהירות גבוהה בתא הנוסעים.