אכזבה למעריצים: דיסני תקטין ההשקעה במותגים מארוול ומלחמת הכוכבים
אכזבה למעריצים: דיסני תקטין ההשקעה במותגים מארוול ומלחמת הכוכבים
בוב איגר, מנכ"ל דיסני, אמר כי החברה תאט את פעילותה בכל הנוגע לשני המותגים הגדולים, כחלק מתוכניתה לקצץ את הוצאותיה; לדבריו, הפקת סדרות טלוויזיה ביקום מארוול "הסיטה את תשומת הלב והמיקוד" של המותג
דיסני תאט את פעילותה בכל הנוגע להפקת סרטים וסדרות טלוויזיה של מותגי מארוול ולוקאס פילם (זכיינית סדרת "מלחמת הכוכבים") - כך אמר מנכ"ל החברה בוב איגר ל-CNBC.
הצעד מגיע ברקע ניסיונות החברה לקצץ את הוצאותיה לאחר שהסרטים האחרונים שהוציאה - ממארוול ועד סרטי אנימציה - הניבו הכנסות מאכזבות.
"אנחנו לוקחים צעד אחורה לא רק כדי להתמקד, אלא גם כחלק מהניסיון שלנו לבלום את ההוצאות", אמר איגר.
מוקדם יותר השנה דיסני החלה בארגון מחדש רחב של עסקיה, שכולל קיצוץ הוצאות של 5.5 מיליארד דולר - 3 מיליארד מהם בתחום התוכן (לא כולל ספורט).
איגר אמר היום כי החלטות רבות של החברה נועדו לתמוך בשירות הסטרימינג שלה, דיסני +, ולמשוך לקוחות חדשים. לדבריו, באחרונה היו כמה "פספסופים" עם סרטים של מותג האנימציה פיקסאר, ואולם ציין כי מותג מארוול הוא דוגמה ל"התלהבות" שבה החברה דוחפת את התוכן המקורי שלה בשירות הסטרימינג. "למותג לא היתה בעבר נוכחות משמעותית בתחום הטלוויזיה, ולא רק שהם הגדילו את תפוקת הסרטים - הם יצרו בסופו של דבר כמה סדרות טלוויזיה. למען האמת, זה הסיט את המיקוד ותשומת הלב", ציין.
דיסני רכשה את מארוול ב-2009 תמורת 4 מיליארד דולר, ומאז המותג גרף מיליארדי דולרים בקופות בתי הקולנוע.
לפני כמה חודשים אמר איגר כי החברה נדרשת להעריך את ההיקף הדרוש של סרטי המשך עבור דמויות ביקום מארוול, וכי הגיע הזמן להכניס חדשנות למותג.
הסרט "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" שיצא בפברואר השנה - ה-31 במספר ביקום הקולנועי של מארוול - סבל מהירידה החדה ביותר במכירות הכרטיסים בתולדות המותג מסופ"ש הבכורה לסופ"ש הבא אחריו. במקביל הוא גם זכה לביקורות שליליות לא מעטות. עם זאת הסרט "שומרי הגלקסיה: חלק 3" התקבל באופן טוב הרבה יותר, וגרף מעל 800 מיליון דולר ברחבי העולם.
בגזרת לוקאס פילם, דיסני לא הוציאה סרט מסדרת "מלחמת הכוכבים" מאז 2019, והתמקדה בסדרות בשירות הסטרימינג שלה, בהן "אנדור" ו"אובי ואן קנובי". הסרט "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל", גם הוא מבית לוקאס פילם, שיצא לאקרנים ב-4 ביולי - גרף סכומים נמוכים מהצפוי.
למרות זאת, לוקאס פילם, כמו מארוול, מניבה הכנסות נאות לדיסני. ענקית המדיה רכשה את לוקאס פילם ב-2012 תמורת 4 מיליארד דולר, והחזירה את השקעתה בתוך שש שנים בלבד, לאחר שהוציאה טרילוגיה חדשה של סרטים, לצד סרטים עצמאיים כגון "רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים".
איגר ציין בראיון היום כי ייתכן שדיסני תעניק לשירותי סטרימינג אחרים רישיון לתוכן שלה. "זה ייתכן, אני לא פוסל זאת", הוא ציין.