מעל 30 חברות תקשורת אירופיות תובעות 2.3 מיליארד דולר מגוגל
מעל 30 חברות תקשורת אירופיות תובעות 2.3 מיליארד דולר מגוגל
במסגרת התביעה, טוענות התובעות - ובהן כמה מחברות החדשות המובילות באירופה - כי היו יכולות לשלם עמלות נמוכות יותר על פרסום דיגיטלי ולהשיג הכנסות גבוהות יותר אם גוגל לא היתה מנצלת את מעמדה בשוק והופכת אותו לפחות תחרותי
מעל 30 חברות תקשורת אירופיות הגישו תביעה נגד גוגל בדרישה לפיצויים של 2.1 מיליארד יורו (2.3 מיליארד דולר), כך לפי דיווח באתר פוליטיקו. התביעה מופנית נגד נהלי הפרסום הדיגיטלי של ענקית הטכנולוגיה, והטענה העיקרית היא שחברות התקשורת "ספגו הפסדים בשל הפיכת השוק לפחות תחרותי", כך לפי הצהרה שפרסמו פירמות עורכי הדין ג'רדין פרטנרס וסטק, המייצגות את 32 החברות התובעות.
"אם גוגל לא הייתה מנצלת את עמדתה השלטת, חברות המדיה היו משיגות הכנסות גבוהות באופן משמעותי מפרסום והיו משלמות עמלות נמוכות יותר לשירותי פרסום דיגיטלי", הוסיפו. "כעת יותר מ-30 חברות מדיה גדולות ובינוניות באירופה תובעות את גוגל על נזקים בשל ההתנהלות הנצלנית שלה".
התובעות כוללות כמה מחברות החדשות המובילות באירופה, ביניהן אקסל שפרינגר, Schibsted הנורבגית ו-DPG מדיה. סך הכל החברות מגיעות מ-17 מדינות, ביניהן גם אוסטריה, ספרד, שבדיה, הונגריה ובלגיה, והתביעה הוגשה בבית המשפט בהולנד.
התביעה הזו מצטרפת לתביעה שהגישה ביוני הנציבות האירופית נגד גוגל בשל עסקי הפרסום שלה. "החשש העיקרי שלנו הוא שגוגל השתמשה בעמדתה בשוק לטובת קידום השירותים הנלווים שלה", מסרה באותו הזמן מרגרט וסטגר שהייתה ממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי.
היועץ המשפטי הבכיר של גוגל, אוליבר בת'ל מסר בתגובה כי החברה עובדת באופן פורה עם חברות תקשורת ומוציאים לאור ברחבי אירופה וטען כי מדובר בתביעה ספקולטיבית ואופורטוניסטית. "אנחנו נילחם בה בכל הכוח בהתבסס על העובדות".