הכאוס האווירי: זינוק של 35% בתלונות נגד חברות התעופה בארה"ב
הכאוס האווירי: זינוק של 35% בתלונות נגד חברות התעופה בארה"ב
כך לפי נתוני חודש יוני שפרסמה מחלקת התחבורה האמריקאית; בהשוואה לתקופה שלפני המגיפה מדובר בזינוק של כ-270%; שר התחבורה פיט בוטג'ג' אמר כי ביטולי הטיסות ההמוניים "בלתי מתקבלים על הדעת" והוא שוקל חוקים חדשים להרחבת זכויות הנוסעים
תלונות על שירותי התעופה בארה"ב זינקו ביוני ב-35% לעומת החודש הקודם לאחר שהחברות ביטלו או עיכבו אלפי טיסות, כך נמסר אתמול (ו') ממחלקת התחבורה של ארה"ב (USDOT).
לפי פרסום בסוכנות רויטרס, נמסר שהתלונות זינקו בכמעט 270% לעומת התקופה שלפני המגיפה, וזאת למרות שהחברות ביוני טסו רק 86% ממספר הטיסות ביוני 2019.
בשבוע שעבר, שר התחבורה של ארה"ב, פיט בוטג'ג, דחק בעשר חברות התעופה הגדולות בארה"ב לעשות מאמצים גדולים יותר כדי לעזור לנוסעים תקועים ומעוכבים, וכינה את השיבושים הנרחבים הקיץ "בלתי מתקבלים על הדעת". הוא אמר שהוא "שוקל אפשרויות להעביר חוקים חדשים "שירחיבו עוד יותר את זכויות נוסעי חברת התעופה".
בששת החודשים הראשונים של 2022, מחלקת התחבורה קיבלה 28,550 תלונות בסך הכל, עלייה של 28% לעומת 2021. ביוני, 58% מתוך 5,862 התלונות שהתקבלו היו נגד חברות תעופה אמריקאיות ו-35% נגד חברות זאות.
בוטיג'ג אמר שחברות התעופה בארה"ב אחראיות במידה רבה לעשרות אלפי עיכובים וביטולי טיסות הקיץ. חברות התעופה טענו מנגד שהן הפחיתו מרצונן את הטיסות כדי לשפר את השירות בזמן שהגבירו את הגיוסים, והסבירו את הבעיות במחסור בצוותי פיקוח אווירי ובמזג האוויר הקשה.
שר התחבורה האמריקאי אמר בשבוע שעבר כי בששת החודשים הראשונים של 2022, כ-24% מהטיסות הפנימיות של חברות התעופה האמריקאיות עוכבו ו-3.2% בוטלו. המשרד בראשותו מתכנן ליצור עד ה-2 בספטמבר "דאשבורד אינטראקטיבי" עבור נוסעי התעופה כדי שיוכלו להשוות את טיב השירותים שכל אחת מחברות התעופה הגדולות בארה"ב מספקת כאשר היא נאלצת לבטל טיסות או לעכב נוסעים בנסיבות שנמצאות בשליטתה של החברה.
המשרד גם ביקש במכתב נפרד בשבוע שעבר שחברות התעופה "יעדכנו את תוכנית שירות הלקוחות שלהן כך שתשקף את כל השינויים הרצויים בהקדם האפשרי, ולא יאוחר מה-25 באוגוסט".