אחרי הסרת מגבלות הקורונה: הביקוש להופעות עולה - וכך גם המחיר
אחרי הסרת מגבלות הקורונה: הביקוש להופעות עולה - וכך גם המחיר
לייב ניישן, מארגנת ההופעות הגדולה בעולם, דיווחה כי מחירי הכרטיסים עלו ב-11% ב-2021 לעומת 2019, וב-14% בצפון אמריקה. מכירות הכרטיסים עלו ב-45% לעומת 2019, לפני פרוץ הקורונה
הופעות המוזיקה הגדולות חוזרות לאחר הסרת מגבלות הקורונה בחלקים נרחבים בעולם, והמעריצים ממהרים לראות את האמנים האהובים עליהם בפעולה. בעקבות זאת, הכרטיסים להופעות הפכו למוצר נוסף שהמחיר שלו בעלייה. אולם, במקרה הזה הסיבה העיקרית היא לא האינפלציה, אלא הביקוש הגבוה לאחר שנתיים של מגפה והניסיון לצמצם את ההפסדים ממכירות באתרי המכירות המשניות, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
לייב ניישן, מארגנת ההופעות הגדולה בעולם, דיווחה כי מחירי הכרטיסים עלו ב-11% ב-2021 לעומת 2019, וב-14% בצפון אמריקה. על אף עליות המחירים הביקוש נותר גבוה: מכירות הכרטיסים עלו ב-45% לעומת 2019, לפני פרוץ הקורונה.
האסטרטגיה של תעשיית ההופעות להתחרות באתרי המכירות המשניות כוללת הצעת מחירים גבוהים יותר לשדרוגים ולמושבים הטובים ביותר, ושמירה על מחירים נמוכים יותר למושבים האחוריים והפחות נחשבים, לצד התאמת המחירים באופן דינמי בהתבסס על הביקוש.
כשכרטיס נמכר בספסרות או נמכר מחדש באתרים כמו StubHub, המארגנים והאמנים לא מרוויחים מכך, לכן הם גובים מחירים גבוהים יותר, בדומה למחירים בשוק המשני, וגורפים לכיסם יותר הכנסות. בכך הם גם עוזרים לכסות על העלויות הגבוהות יותר הנלוות להופעות בעקבות עליית מחירי הדלק והמחסור בעובדים. "אם מעריץ מוכן לשלם 400 דולר על כרטיס ב-StubHub, והמחירים הרשמיים לכרטיס עומדים על 100 דולר, אז יש פה פער רציני למדי", הסביר לעיתון ג'יי מוס, סגן נשיא בווסרמן מיוזיק, המייצגת אמנים כמו בילי אייליש וקולדפליי. "התעשייה מנסה לתקן את העיוות הזה ולהתאים את מחירי הכרטיסים להיצע ולביקוש". עם זאת, לפי בכירים בתעשייה, העובדה שהשוק המשני ממשיך לשגשג פירושה כי הם יכולים להעלות מחירים אף יותר.
בין האמנים שפוצחים בסיבוב הופעות השנה נמנים בילי אייליש, שמחיר ממוצע לכרטיס להופעה שלה עומד על 118.89 דולר, כאשר לפני פרוץ המגפה עמד מחירו על 70.5 דולר. הממוצע להופעה של אלטון ג'ון עומד על 167.87 דולר לעומת 131.30 דולר, והאיגלס גובים בממוצע 227.29 דולר לעומת 208.51 דולר. בלייב ניישן ציינו כי נרשמה עלייה של 10% במכירות של מרצ'נדייז, מזון ושתייה בהופעות.
במקביל, גם ההופעות הפכו להפקה יקרה ומורכבת יותר, עם מסכי וידיאו ענקיים, אפקטים מיוחדים ופירוטכניקה. "האמנים רוצים לספק למעריצים מוצר טוב יותר", אמר עומאר אל-ג'ולאני מלייב ניישן. "זה בא עם מחירים גבוהים יותר לכרטיסים".