ערך רגשי: גרוטאה מרוסקת של פרארי נמכרה ב-2 מיליון דולר
ערך רגשי: גרוטאה מרוסקת של פרארי נמכרה ב-2 מיליון דולר
המכונית שהתרסקה ונשרפה כנראה בסוף שנות ה-50, נמכרה ב-1978 לאספן מכוניות ומאז בילתה באחסון. חברה העוקבת אחר מחירי מכוניות אספנות: "הסיבה העיקרית לרכוש מכונית כזו, אינה כלכלית"
גוש מתכת מעוות, קרוע וחרוך שהיה לפני עשרות שנים מכונית מרוץ פרארי, נמכר במכירה פומבית של RM Sotheby's בקליפורניה תמורת 1.9 מיליון דולר. ההשקעה הכספית אומנם אינה נראית כדאית, אך מדובר ביותר מכסף: היסטוריה של מירוצים, והזדמנות של הקונה לרגע של תהילה.
סדרת פרארי מונדיאל ספיידר משנת 1954 הכוללת 13 פריטים בלבד, לא הייתה אחד מדגמי ה- V12 האגדיים של פרארי, אלא בעיצוב שונה לחלוטין. המכונית בעלת ארבעת הצילינדרים תוכננה לנהיגה על מסלולים מתפתלים בעלי עיקולים רבים ומעט נתיבים ישרים, שבהם רצוי מנוע קטן וקל יותר.
פרארי זכתה באליפויות עולם בשנים 1952 ו-1953 עם מכוניות בעיצוב זה, ומכאן שמה "מונדיאל" (Mondial) או "World" . מספר השלדה הידוע, 0406 MD, נבנה במקור עם גוף על ידי חברת העיצוב האיטלקית המפורסמת, פינין פרינה (Pinin Farina), ששמה שונה מאוחר יותר לפינינפרינה (Pininfarina). ב-1954 נהג בה פרנקו קורטזה, מי ששנים קודם לכן נהג בפרארי לזכייה הראשונה של המותג במרוץ.
כמו מכוניות מירוץ וינטג' רבות, גם לזו היתה היסטוריה מסובכת. כשנה לאחר בנייתה היא קיבלה גוף אחר מחברת Scaglietti, לפני שנשלחה לארצות הברית ב-1958. בסוף שנות ה-50 או בתחילת שנות ה-60, התרסקה המונדיאל ונשרפה. עד אותו זמן הוחלף גם המנוע המקורי שלה, אך היום, עשרות שנים לאחר מכן, הפרטים אינם ברורים.
ב-1978 קנה את המכונית אספן הפרארי וולטר מדלין, ב-45 השנים האחרונות היא בילתה במצבה הנוכחי באחסון. הפרארי היקרה ביותר שנמכרה אי פעם במכירה פומבית הייתה פרארי 250 GTO משנת 1962. היא נמכרה ב-2018 תמורת 48.4 מיליון דולר.
פרארי מונדיאל ספיידרס במצב טוב הייתה יכולה להימכר בקצת יותר מ-2 מיליון דולר, אמר בריאן רבולד, סגן נשיא למודיעין רכב בחברת הגרטי, העוקבת אחר ערכי מכוניות אספנות. בשנים האחרונות נמכרו מכוניות דומות בסכום של עד 5 מיליון דולר.
בעלות של מיליון דולר אפשר היה להחזיר למכונית את המראה המקורי שלה לפני ההתרסקות ולהפוך אותה כשירה לנהיגה, אמר רבולד. כך הבעלים החדש היה יכול להחזיר את ההשקעה שלו, אבל הסיבה העיקרית שמישהו ירצה לרכוש מכונית כזו, אינה כדי להרוויח כסף. "במחיר כזה אין יתרון כספי בהשקעה, אבל התגמול הגדול לבעלים החדש עשוי להיות בהחזרת המכונית ההיסטורית הזו למצב כמו חדש ולזכות בהערכה", אמר רבולד. המחיר כולל את עמלת בית המכירות הפומביות, ושם הקונה לא פורסם.