סגור
רחוב אוקספורד לונדון
רחוב אוקספורד, לונדון (צילום: mikecphoto/Shutterstock)

בריטניה רוצה לבטל הטבת מס בת 200 שנה - והעשירים הזרים מאיימים לעזוב

לפי סקר שערכה אוקספורד אקונומיקס, 63% ממשקיעים הזרים שעברו לגור בבריטניה אמרו שיעזבו את המדינה אם ממשלת הלייבור תבטל את הפטור מתשלום מס הכנסה ומס רווחי הון על הכנסות שהיו להם מחוץ לבריטניה. מונקו, איטליה, שווייץ ודובאי כבר מחזרות אחריהם

מונקו, איטליה, שווייץ ודובאי הם אלה רק חלק מהמקומות שמנסים למשוך את האזרחים הזרים האולטרה עשירים שעברו לגור בבריטניה - ומתכוונים לעזוב אותה בשל חוקי המיסוי החדשים העומדים להיכנס בה לתוקף. כך לפי דיווח ב-CNBC.
לפי הדיווח, 63% מהמשקיעים הזרים העשירים במדינה אמרו שהם מתכוונים לעזוב אותה בשנתיים הקרובות או "בקרוב", אם ממשלת הלייבור תממש את תוכניתה לבטל את הקלות המסים הקיימות עבורם עוד מאז העידן הקולוניאלי, ו-67% אמרו שלא היו עוברים לבריטניה מלכתחילה ללא ההקלה, כך על פי סקר שערכה אוקספורד אקונומיקס.
חוק הנון-דום (non-dom) המדובר הוא בן כמאתיים שנה, והוא מתיר לאזרחים זרים שעברו לגור בבריטניה לא לשלם במשך 15 שנה מס הכנסה ומס רווחי הון על רווחים שנצברו מחוץ לממלכה המאוחדת. ב-2023 היו 74 אלף איש שנהנו מההטבה, לעומת 68.9 אלף שנה קודם לכן.
ממשלת הלייבור הציגה תוכניות לבטל את החוק בחודש שעבר, לאחר שהבטיחה זאת במסע הבחירות שלה, ובעקבות הבטחותיו של ראש הממשלה קייר סטרמר לשפר את ההוגנות במדינה. הודעות נוספות בנושא צפויות ב-30 באוקטובר, לצד הודעת התקציב. שרת הפיננסים הבריטית, רייצ'ל ריבס, אמרה שביטול החוק יכניס 2.6 מיליארד פאונד נוספים לתקציב במהלך הקדנציה של הממשלה הנוכחית.
על פי הסקר של אוקספורד אקונומיקס, עם זאת, ביטול התוכנית יעלה למשלם המסים הבריטי מיליארד פאונד עד 2030. "אנחנו מתריעים על כך שזהו זמן מסוכן", אמר מקלוד מילר, מנכ"ל ארגון Foreign Investors for Britain. "אם הממשלה לא תקשיב לאזהרה היא תסכן הכנסה של דורות קדימה".