בלאק פריידיי בארה"ב: עלייה של 7.5% ברכישות המקוונות לשיא של 9.8 מיליארד דולר
בלאק פריידיי בארה"ב: עלייה של 7.5% ברכישות המקוונות לשיא של 9.8 מיליארד דולר
העלייה בהיקפי המסחר המקוון משקפת את הצרכנים המעדיפים להשוות מחירים באינטרנט. 5.3 מיליארד דולר מהרכישות נעשו בטלפון הנייד, ומעידות על רכישה אימפולסיבית. השיא הבא צפוי בסייבר מאנדיי, מחר
הוצאות המסחר המקוון בבלאק פריידיי בארה"ב זינקו ב-7.5% לעומת אשתקד, והגיעו לשיא של 9.8 מיליארד דולר על פי דוח של אדובי אנליטיקס (Adobe Analytics). זוהי אינדיקציה לכך שהצרכנים מודעים למחירים, ומחפשים עסקאות טובות באינטרנט. "אנו רואים במהלך השנה האחרונה צרכנים אסטרטגים שמנסים לנצל את הימים האלו כדי למקסם הנחות", אמר ויווק פנדיה, אנליסט מוביל באדובי דיגיטל אינסייטס (Adobe Digital Insights). הזינוק בהוצאות בלאק פריידיי משקף צרכן שמוכן להוציא יותר מאשר בשנת 2022, שבה מחירי הדלק והמזון היו גבוהים מאוד.
לפי פנדייה, ייתכן שרכישות אימפולסיביות היו חלק מצמיחת הרכישות בבלאק פריידי, כיוון ש-5.3 מיליארד דולר מהרכישות המקוונות הגיעו מקניות באמצעות הטלפון הנייד. הוא הוסיף כי משפיענים ופרסום במדיה החברתית הקלו על צרכנים להוציא במכשירים הניידים. עם זאת, הצרכנים רגישים למחירים, ומנהלים תקציב מצומצם יותר בשל שיא האינפלציה והריביות בשנה שעברה. לפי הסקר של אדוב, 79 מיליון דולר מהמכירות הגיעו מצרכנים שבחרו בתשלום הגמיש "קנה עכשיו ושלם מאוחר יותר", כדי למתוח את התקציב שלהם, עלייה של 47% מהשנה שעברה.
הקטגוריות הנמכרות ביותר בבלאק פריידי לפי ממצאי הדו"ח של אדובי, היו מוצרי אלקטרוניקה, כמו שעונים חכמים וטלוויזיות, יחד עם צעצועים ומשחקים. כלי תיקון ביתיים הפגינו ביצועים נמוכים. לפי פנדיה, המוכרים המובילים הם בהתאמה ישירה למוצרים עם ההנחות הטובות ביותר. אדובי אוספת נתונים באמצעות ניתוח של טריליון ביקורים באתרי קמעונאות בארה"ב, 18 קטגוריות מוצרים ו-100 מיליון פריטים ייחודיים. היא אינה עוקבת אחר עסקאות קמעונאיות הנעשות בחנויות (שאינן מקוונות).
ניתוח של מאסטרקארד למכירות הבלאק פריידי השנה מצא כי המכירות בחנויות עלו בקצת יותר מ-1% לעומת המכירות המקוונות, שצמחו בלמעלה מ-8% בהשוואה לשנה שעברה. "אני חושב שהפרדיגמה השתנתה סביב חווית הבלאק פריידיי בחנויות, התורים הארוכים ודברים דומים", אמר פנדיה. "כשהצרכנים עושים קניות באינטרנט קל להם יותר לערוך השוואות מחירים ולהבטיח מחיר טוב יותר", הוסיף.
הקמעונאים מודעים לעליית הצרכנים שמחפשים עסקאות טובות, ומנסים ללכוד כמה שיותר מהם. חברות כמו בסט-ביי ו- Loe's- הכריזו על הנחות גבוהות יותר. קמעונאים אחרים כמו Target ו Ulta Beauty- פרסמו מצבעי הנחות של 24 שעות על מותגים ופריטים מסוימים. בלאק פריידי המשיך את המומנטום של יום קודם בחג ההודיה, כך שהמכירות המקוונות הסתכמו ב-5.6 מיליארד דולר, לפי ניתוח של אדוב.
אדובי מצפה שתנופת ההוצאות תמשיך בסוף השבוע ועד לסייבר מאנדיי, כך שהעסקאות הגדולות ביותר עוד לפנינו. הדו"ח צופה כי קונים מקוונים יוציאו כ-10 מיליארד דולר במהלך שבת וראשון, ושיא של 12 מיליארד דולר ביום סייבר מאנדיי. אבל בהמשך, עמוק יותר לתוך עונת החגים, יתחילו כנראה ההוצאות להצטמצם, לפי פנדיה. בסייבר מאנדיי, יום העסקה הגדול האחרון של עונת החגים, עשוי להיות זינוק ההוצאות האחרון על מוצרים לא חיוניים לשאר השנה.
אנחנו מצפים שהצמיחה תיחלש, כי ההנחות ייחלשו, והן מכתיבות הרבה במונחי התנהגות צרכנים בעונה", אמר פנדיה. הוא ציין שתמיד יש קוני מתנות שדוחים את קניות החג שלהם כדי שההוצאות יוכלו להמשיך לטפטף אל סוף דצמבר. אבל הצמיחה האמיתית, הוא אמר, "היא בנובמבר ובחג ההודיה".