סגור
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן סגנית הנשיא קמלה האריס
ג'ו ביידן וקמלה האריס (צילום: בלומברג)

תגובות בעולם לרצח החטופים: "זעזוע וכעס"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע השתתפות בצער משפחתו של הרש גולדברג-פולין, שהחזיק גם באזרחות אמריקאית, והזהיר: "מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים שלהם". סגניתו קמלה האריס קראה לכל העולם לגנות את רצח החטופים, והזכירה את מחויבות ארה"ב לשחרר את כולם. ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר: "מזועזע לחלוטין מההרג"

לאחר הדיווח של דובר צה"ל על מציאת גופות החטופים במנהרה מתחת לרפיח והחזרתן לשטח ישראל הגיבו בעולם, בעיקר בארה"ב, בהתייחסות להרש-גולדברג פולין שהיה בעל אזרחות אמריקאית. בהצהרה של הנשיא ביידן נאמר כי בין הגופות של ששת החטופים זוהה גם הרש גולדברג פולין שהיה בעל אזרחות כפולה ישראלית-אמריקאית.
משפחתו של הרש הודיעה על מותו בהצהרה נפרדת. הוא היה בין כ-250 האנשים שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. הוא נפצע קשה במהלך ההתקפה ונראה לאחרונה בסרטון שפורסם על ידי חמאס באפריל.
בהצהרתו אמר ביידן: "אני המום וזועם. הרש היה בין החפים מפשע שהותקפו באכזריות בזמן שהשתתף בפסטיבל הנובה למען השלום בישראל", אמר מר ביידן. "הוא איבד את זרועו בעודו עוזר לחברים ולזרים במהלך הטבח הפראי של חמאס. הוא בדיוק חגג את יום הולדתו ה-23". ביידן הוסיף: "הרש תכנן לטייל בעולם. הכרתי את הוריו, ג'ון ורחל. הם היו אמיצים, חכמים ויציבים, גם כשהם סבלו את הבלתי נתפס. אני מעריץ אותם ומשתתף באבלם יותר ממה שמילים יכולות לבטא". ביידן הבטיח להמשיך לחתור להסכם למען הבטחת שחרורם של החטופים, והזהיר: "אל תטעו, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים האלה".
סגנית הנשיא קמלה האריס מסרה גם היא הצהרה: "אני מגנה בתוקף את האכזריות המתמשכת של חמאס, וכך חייב לעשות העולם כולו." האריס, המועמדת הדמוקרטית המתמודדת להחליף את ביידן, אמרה כי שניהם לעולם לא יסטו ממחויבותם לשחרר את האמריקאים ואת כל יתר החטופים המוחזקים כבני ערובה בעזה".
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, צייץ בפוסט ב-X: "הריגת החטופים רק מאשרת עוד יותר את השפלות של חמאס. עליו לשחרר את כל החטופים באופן מיידי. נמשיך לעבוד עם שותפינו באזור כדי להשיג הסכם ללא דיחוי שישחרר את החטופים הנותרים".


שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב התייחס הבוקר לרצח החטוף אלכסנדר לובנוב, ולהשבת גופתו ממנהרה ברפיח: "אנו מצטערים מאוד לציין שבין החטופים היה אלכסנדר לובנוב, שהייתה לו גם אזרחות רוסית. אנו אבלים יחד עם כל המשפחה ויקיריו של אלכסנדר לובנוב, במיוחד אמו ואביו, שעמם היינו בקשר רציף כל הזמן הזה. אני גם מביע את תנחומיי הכנים למשפחות וליקיריהן של כל מי שקיבלו הבוקר את הבשורה הקשה".
חרט וילדרס, מנהיג המפלגה למען החירות בפרלמנט ההולנדי, צייץ ב-X: "תנחומים כנים למשפחות החטופים שנרצחו על אובדן יקיריהן, ותנחומים כנים לכל עם ישראל. לעולם לא נשכח אותם. ואנו תומכים בכם במאבקכם הקיומי נגד כוחות האופל של הרשע - חמאס, איראן וחיזבאללה".

איפא"ק שיתפו פוסט הזדהות ב-X של אזרח עיראקי, חיידר אלאסאדי, שבה נאמר: "ישראל זה עתה גילתה כמה גופות של חטופים, זוהי הוכחה לכך שהטרוריסטים של חמאס אינם רוצים לשחרר את החטופים ואינם רוצים לנהל משא ומתן על שלום או הפסקת אש. הגיע הזמן שישראל תביס ותפרק את הטרוריסטים הללו, ותחזיר את שאר החטופים הביתה בשלום, אז בבקשה עמדו איתי להתפלל עבור החטופים ומשפחותיהם, יהי זכרם ברוך. אני עיראקי וגאה לעמוד לצד ישראל. עם ישראל חי".


הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל פונטלס, צייץ ב-X: "אני מזועזע מרצח 6 החטופים הישראלים בידי חמאס שגופותיהם נמצאו בעזה. גברים ונשים צעירים וחפים מפשע אלה היו צריכים מזמן לחזור לאהוביהם. אנו זקוקים להפסקת אש כדי לסיים את הטרגדיה הזו ולהביא את כל החטופים הביתה".


מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש צייץ: "לעולם לא אשכח את הפגישה שלי באוקטובר האחרון עם הוריו של הרש גולדברג-פולין ומשפחות חטופים אחרות. החדשות הטרגיות של היום הן תזכורת מחרידה לצורך בשחרור בלתי מותנה של כל החטופים ולסיום הסיוט של המלחמה בעזה".

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר אמר כי הוא "מזועזע לחלוטין מההרג", כלשונו, של ששת החטופים שגופותיהם חולצו מעזה. הוא כינה את הרצח "הרג חסר תועלת", ובפוסט ברשת X כתב כי "חמאס חייב לשחרר את כל החטופים עכשיו, וכל הצדדים חייבים להסכים לעסקה והפסקת אש על מנת להפסיק את הסבל".