סגור

"הפיצוי עלה ל-3,000 דולר - רצתי החוצה מהמטוס"

שוב מקרה של אובר בוקינג בארצות הברית - שהוביל למתן פיצוי ענק לנוסעים שוויתרו על מקומם בטיסה של דלתא איירליינס; "הפיצוי זינק פי 2.5 - בתוך כמה דקות"

הכאוס בתחום התעופה ברחבי העולם נמשך, ונראה שיש אנשים שגם מרוויחים ממנו כסף.
ב-CNBC מדווחים על אישה שהרוויחה באחרונה 3,000 דולר לאחר שנענתה לבקשת דלתא איירליינס לוותר על מקומה בטיסה מניו יורק לפאלם ביץ' בפלורידה. מחיר הטיסה המקורי, אגב, היה 368 דולר.
האישה, סוכנת נדל"ן, סיפרה ל-CNBC: "בזמן שעלינו למטוס נאמר לנו כי 22 נוסעים נדרשים לרדת מהטיסה, והסכום שהוצע היה 1,300 דולר לאדם". היא הודיעה לחבר שלה, שהיה על המטוס, כי תוותר על המקום שלה רק תמורת 2,000 דולר. כמה דקות לאחר מכן הכרוז הודיע כי הסכום עלה ל-2,500 דולר - וכעבור זמן קצר העלה אותו ל-3,000 דולר. "כמעט שברתי את הצוואר שלי בעת שרצתי חזרה", סיפרה.
סיפורים כגון אלה הופכים לנפוצים בקיץ: חברות תעופה מוכנות להציע סכומים גדולים לנוסעים שיוותרו על מקומם בטיסות שיש להן אובר בוקינג, וזאת על רקע העיכובים והביטולים שנוצרו בין השאר בשל הביקוש הגובה לטיסות מצד אחד והמחסור באנשי צוות מצד שני.
לפני שבוע, למשל, פורסם כי דלתא הציעה לנוסעים 10,000 דולר כדי לרדת מטיסה שנמכרו אליה יותר מדי כרטיסים ממישיגן למיניסוטה.
ב-CNBC מציינים כי באופן עקרוני חברות תעופה בארצות הברית לא צריכות את הסכמת הנוסעים כדי להוריד אותם מהטיסה, אולם לפי החוק הפדרלי, נוסעים שהורדו מטיסה בניגוד לרצונם, והטיסה החדשה שלהם יוצאת שעה עד שעתיים אחרי המועד המקורי - זכאים לקבל פיצוי של עד פי שניים ממחיר הכרטיס או עד 750 דולר; אם הטיסה החדשה יוצאת יותר משעתיים לאחר המועד המקורי - הפיצוי קופץ לפי ארבעה מהמחיר המקורי או עד 1,550 דולר. אולם חברות תעופה מעדיפות לעתים לשלם פיצוי גבוה מכך - כדי לשמור על המוניטין שלהן.
לפני כשבוע פרסם מנכ"ל דלתא, אד בסטיאן, פוסט התנצלות בלינקדאין על העיכובים וביטולי הטיסות: "אם נתקלתם לאחרונה בעיכובים או ביטולים, אני מתנצל. השקענו שנים כדי לבסס את דלתא איירליינס כמובילה בתעשייה מבחינת מהימנות, ואף שמרבית הטיסות שלנו ממשיכות לפעול בזמן, רמה כזו של שיבושים וחוסר ודאות אינה מקובלת".
בתוך כך חברת התעופה הסקנדינבית SAS ביטלה אתמול כ-70% מהטיסות שלה - בעקבות שביתת הטייסים. החברה הגישה בשבוע שחלף בקשה להגנה מפני נושים בארצות הברית.