בלי המבורגרים, עם קפה ומשקאות מתוקים: מקדונלד'ס פותחת רשת חדשה בארה"ב
בלי המבורגרים, עם קפה ומשקאות מתוקים: מקדונלד'ס פותחת רשת חדשה בארה"ב
רשת המזון המהיר פותחת סניף ראשון של CosMc's - בניסיון נוסף להיכנס לשוק הקפה ולהתחרות בסטארבקס; במקביל מתכננת מקדונלד'ס לפתוח כ-10,000 סניפים חדשים של הרשת בעולם עד סוף 2027
מקדונלד'ס פותחת השבוע את הסניף הראשון של רשת מסעדות הרטרו החדשה שלה, קוסמק'ס (CosMc's). הסניף נמצא בבולינגברוק, אילינוי, ליד מטה החברה. עשרה סניפים נוספים צפויים להיפתח בטקסס עד סוף 2024.
שם המותג החדש מגיע מקמע של מקדונלד'ס, חוצן שמאוהב באוכל של הרשת, אשר הופיע בפרסומות בשנות ה-80 וה-90. בתפריט לא יהיו המבורגרים או צ'יפס, אלא מנות "קלילות יותר" ומתוקות. בין השאר הוא יכלול צ'ורו פראפ – מעין סופגניה ספרדית - ומשקה סמור'ס עם ביסקוויטים, שוקולד ומרשמלו. המסעדות יציעו גם כמה מנות של מקדונלד'ס, כמו מקמאפינס ביצים.
אחת המטרות של מקדונלד'ס במיזם היא לאפשר ללקוחות ליהנות ממשקאות בהתאמה אישית, כולל משקאות קפואים, וכן מסוגי הקפה השונים שלה. "זוהי קטגוריה של 100 מיליארד דולר, שצומחת יותר מהר מהשאר, ועם שולי רווח מעולים", אמר מנכ"ל מקדונלדס, כריס קמפצ'ינסקי, למשקיעים, כשהוא מתייחס למשקאות הקפואים.
מדובר בניסיון נוסף של החברה להיכנס לשוק הקפה היוקרתי ולהתחרות בסטארבקס. בארה"ב, כ-60% מהאוכלוסייה דיווחה שהיא שותה יותר מכוס קפה אחת ליום. "זוהי קטגוריה מאוד חשובה שמקדונלד'ס לא מרוויחה ממנה כמו שצריך בארה"ב", אמר ג'פרי יאנג, מייסד אלגרה וורלד קופי פורטל, חברת ייעוץ לחברות קפה. "השאלה היא האם זו גישה מוצלחת"
שרה סנאטורה, אנליסטית בכירה בבנק אוף אמריקה, אמרה שלא ברור מדוע חשבו במקדונלד'ס שעדיף להם ליצור מותג חדש במקום להרחיב את התפריט במסעדותיה הקיימות. "אולי יבואו לקוחות חדשים שאחרת לא היו הולכים למקדונלד'ס. מצד שני, קשה לבסס מותג חדש", היא אמרה. למקדונלד'ס כבר יש רשת שמציעה קפה וחטיפים ששמה מק'קפה.
ב-2008 ניסתה החברה להכניס לסניפיה בריסטות ומכונות קפה, אך הניסיון הזה לא צלח. ניסיון נוסף שנעשה לפני כעשור הביא גם הוא לתוצאות מעורבות.
במקביל מתכננת ענקית המזון המהיר לפתוח כ-10,000 סניפים חדשים של הרשת ברחבי העולם עד סוף 2027 – רבות מהן בסין. ההתרחבות תגדיל את מספר הסניפים של מקדונלד'ס לכ-50 אלף.