סגור
 אלון מאסק
אלון מאסק (צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)

דיווח: מאסק העביר תרומות של עשרות מיליוני דולרים לקידום יוזמות שמרניות

על פי וול סטריט ג'ורנל, התרומות של מאסק שלא היו ידועות עד כה שימשו בין היתר למימון קמפיינים נגד טיפול רפואי לילדים טרנסג'נדרים והגירה בלתי חוקית. הכסף עבר ליועצו לשעבר של טראמפ ולמסע הבחירות של מושל פלורידה רון דה-סנטיס

מנכ"ל טסלה אלון מאסק העביר לרפובליקנים תרומות של עשרות מיליוני דולרים לצורך קידום של יוזמות שמרניות - כך עולה מדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
על פי הדיווח, מאסק תרם בשקט עשרות מיליוני דולרים לקבוצות הקשורות ליועצו של טראמפ סטיבן מילר ולתומכי מסע הבחירות לנשיאות של מושל פלורידה רון דה-סנטיס.
התרומות הכספיות, שלא דווחו עד כה, מראות כיצד מאסק, שעבר שינוי פוליטי מהיר השנה, היה כוח משמעותי במימון יוזמות ומועמדים רפובליקניים הרבה לפני שהעביר תמיכה לנשיא לשעבר דונלד טראמפ.
התרומות הופכות את מאסק לאחד התורמים הגדולים ביותר למטרות שמרניות. העברת התרומות בשילוב עם מספר העוקבים הגדול של מאסק ברשתות החברתיות הופך אותו לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בפוליטיקה האמריקאית.

תרומה של 50 מיליון דולר ל"אזרחים למען השפיות"

לפי הדיווח בג'ורנל, בסתיו 2022 יותר מ-50 מיליון דולר מכספו של מאסק מימנו סדרת קמפיינים פרסומיים של קבוצה בשם "אזרחים למען השפיות" (Citizens for Sanity). הקמפיינים שודרו בעיקר במדינות מתנדנדות ימים ספורים לפני הבחירות לקונגרס ותקפו את הדמוקרטים בנושאים שנויים במחלוקת כמו טיפול רפואי לילדים טרנסג'נדרים והגירה בלתי חוקית.
"אזרחים למען השפיות" התאגדה בדלאוור ביוני 2022, כאשר עובדים בשכר מארגון הסיוע המשפטי ללא מטרות רווח של מילר רשומים כמנהליה ונושאי המשרה בה.
מילר, יועץ בכיר בבית הלבן של טראמפ, היה אחד האדריכלים של מדיניות ההגירה של הממשל הקודם ותומך מוביל ביוזמות החברתיות השמרניות שלו.
בשנה שלאחר מכן, מאסק תרם 10 מיליון דולר לתמיכה בדה-סנטיס כשהתמודד לנשיאות, כך לפי אנשים המעורבים בנושא.
הכסף הועבר דרך קבוצה בשם "מדיניות נאמנה וחזקה" (Faithful & Strong Policies), על פי האנשים המכירים את העניין. תרומתו של מאסק למאמצי הנשיאות של דה-סנטיס לא דווחו עד כה. דסאנטיס פרש מהמרוץ בינואר.
נציגים של מאסק ודסאנטיס לא מסרו תגובה בנושא.
יועצים ועורכי דין רפובליקניים עזרו להסתיר את מעורבותו של מאסק בביצוע התרומות שבוצעו באמצעות חברה בערבון מוגבל באופן שאיפשר שלא לגלות את זהות התורמים ולגייס סכומי כסף גדולים.