סגור
לורן ג'ובס
לורן פאוול ג'ובס (צילום: גטי אימג'ס)

הרבה יותר מסתם תורמת: הקשר המיוחד בין קמלה האריס לאלמנתו של סטיב ג'ובס

לפי הניו יורק טיימס, אחת הנשים המשפיעות ביותר על המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית היא לורן פאוול ג'ובס, שהחברות איתה נמשכת כבר למעלה מ-20 שנה. יש אפילו מי שסבור כי היא תצטרף לממשל אם האריס תנצח, אם כשרת חינוך או כיועצת קרובה

קמלה האריס מתהדרת ברשימה מכובדת של מכרים ידועים ותומכים מפורסמים, ביניהם טיילור סוויפט וג'ניפר לורנס, אך אחד הקשרים החזקים ביותר שלה שעוזר גם לקדם את הקריירה הפוליטית שלה הוא החברות הקרובה עם לורן פאוול ג'ובס, אלמנתו של סטיב ג'ובס ומהנשים העשירות בעולם.
לפי הניו יורק טיימס, החברות הזו היא אחת המשמעותיות ביותר של האריס, המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, ונמשכת כבר למעלה מ-20 שנים. כ-30 אנשים שהתראיינו לכתבה תיארו חברות אמיתית המבוססת על דעות פוליטיות דומת, התעניינות באמנות ובתרבות והניסיון המשותף של שתיהן כנשים בעין הציבורית.
פאוול ג'ובס, החולשת על הון של 11 מיליארד דולר, מעניקה לפי הדיווח להאריס יעוץ וכסף, ואף עזרה לה להרחיב את הפרופיל הציבורי שלה. כך, האריס נשענה עליה פעמים רבות מאז מונתה לסגנית נשיא כדרך להתמודד עם הביקורת הציבורית והתקשורתית נגדה, ובקמפיין הנוכחי לנשיאות היא התגלתה כשחקנית מרכזית מאחורי הקלעים, ובין השאר תרמה מיליוני דולרים לארגונים התומכים בהאריס, כך לפי שלושה אנשים המעורים בנושא. יתרה מכך, לפי הדיווח, היה לה גם תפקיד מרכזי בפרישתו של הנשיא ג'ו ביידן מהמירוץ, שסללה את הדרך למועמדות של האריס. הקרבה הזו תעניק לפאוול ג'ובס גם השפעה לא מבוטלת אם תיבחר האריס לנשיאות.
העניין של פאוול ג'ובס עם פוליטיקה החל עוד לפני שהפכה האריס למועמדת לנשיאות. ב-2012 היא הוזמנה לשבת לצד מישל אובמה בנאום מצב האומה של בעלה, הנשיא דאז ברק אובמה, וב-2016 ארגנה פאוול ג'ובס אירוע גיוס כספים לקמפיין לנשיאות של הילרי קלינטון. היא אף נחשבת מקורבת לקווין מקארתי, לשעבר יו"ר בית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקנית. היא כמובן ארגנה גם אירועים עבור הקמפיין של האריס לסנאט ב-2014, חלקם בבית שלה ביחד עם מארק בניוף מייסד סיילספורס.
בהתבסס על ההתלהבות שמפגינה פאוול ג'ובס בקמפיין, יש שמניחים כי היא תצטרף לממשל אם האריס תנצח, אם כשרת חינוך או פשוט כיועצת קרובה ולא רשמית לנשיאה הראשונה, שתעזור לקדם נושאים הקרובים לליבה כמו המאבק במשבר האקלים. "זה לא התכנון שלי", אמרה פאוול ג'ובס בריאיון ב-2022 בתשובה לשאלה אם היא מעוניינת להיכנס לפוליטיקה. "אבל לא בהכרח אמנע מכך אם תצוץ הזדמנות".