סגור
ג'ף בזוס ישיבת עבודה וושינגטון פוסט
ג'ף בזוס בישיבת עבודה בוושינגטון פוסט (צילום: AFP)

ג'ף בזוס חתך את המסורת: וושינגטון פוסט לא יתמוך פומבית בקמלה האריס

העיתון נהג לנקוט עמדה במשך עשרות שנים ולהביע תמיכה במועמד לנשיאות. צוות המערכת פרסם מאמר שבו חשף כי אנשיו הכינו טיוטת מאמר המביעה תמיכה בהאריס, אולם לבסוף החליט בעל השליטה בעיתון, מייסד אמזון ג'ף בזוס, שלא לפרסמה 

ה"וושינגטון פוסט" הודיע היום (ו') כי לא יביע תמיכה במועמד בבחירות לנשיאות השנה, ובכך שבר מסורת בת עשרות שנים. במאמר שפרסם העיתון חשפו שניים מכתביו כי צוות מאמרי המערכת הכין טיוטה המביעה תמיכה במועמדת הדמוקרטית קמלה האריס על פני המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.
הפוסט ציטט שני מקורות המעודכנים באירועים שאמרו כי "ההחלטה שלא לפרסם התקבלה על ידי בעל השליטה בעיתון - מייסד אמזון ג'ף בזוס".
בתקופת כהונתו כנשיא, טראמפ מתח ביקורת חריפה על בזוס והפוסט. העיתון תמך ב-2016 וב-2020 ביריביו של טראמפ, הילרי קלינטון וג'ו ביידן, במאמרי מערכת שגינו את המועמד הרפובליקני במילים נוקבות. בתביעה מ-2019, אמזון טענה כי הפסידה חוזה מחשוב ענן בשווי 10 מיליארד דולר עם הפנטגון למיקרוסופט בגלל ש"טראמפ הפעיל לחץ בלתי ראוי כדי לפגוע באויבו הפוליטי", כלומר בבבזוס.
מאז 1976 נהג הפוסט לתמוך באופן קבוע במועמדים לנשיאות, למעט בבחירות שהתקיימו בשנת 1988. בכל שנות הבחירות, פרט ל-1988, תמך העיתון במועמדים דמוקרטים. ההחלטה שלא להביע תמיכה השנה עוררה ביקורת מיידית.