סגור

ירוקים? לא ממש: נפסל קמפיין של חברת האנרגיה Shell בבריטניה

הרגולטור הבריטי פסל קמפיין של חברת Shell לקידום יוזמות ירוקות, בהן הקמת תחנות טעינה למכוניות חשמליות, בטענה כי הוא "עלול להוליך שולל" את הצרכנים; בחברה כינו את ההחלטה "קצרת רואי"

רגולטור הפרסום בבריטניה (ASA) פסל קמפיין של חברת האנרגיה של (Shell) לקידום יוזמות ירוקות, בטענה כי הוא "עלול להוליך שולל" את הצרכנים.
ההחלטה נוגעת לשלטי חוצות שנתלו בבריסטול, בדרום מערב המדינה, פרסומת בטלוויזיה וסרטון שהועלה לערוץ היוטיוב של החברה. כל הפרסומים עלו ב-2022, ומטרתם הייתה לעורר מודעות למגוון מוצרי האנרגיה של החברה תחת קמפיין שנקרא "בריטניה מוכנה לאנרגיה ירוקה יותר".
באחת המודעות נטען: "מתחנות טעינה למכוניות חשמליות ועד לחשמל מתחדש בבתים, של מעניקה ללקוחות יותר אפשרויות למוצרים עם פליטת פחמן נמוכה ועוזרת להניע את שינוי צריכת האנרגיה בבריטניה".
אולם, הרגולטור פסק בעקבות חקירה כי הקמפיין עלול לגרום לאנשים להעריך יתר על המידה את ההשקעה של החברה באנרגיה נקייה. עוד ציינו כי יש צורך במתן מידע נוסף כדי להבהיר לגמרי שמרבית העסקים של החברה מבוססים על דלקים מאובנים הפוגעים בסביבה.
של, שהציבה יעד להגיע לאפס פליטות עד 2050, מסרה כי היא מודאגת מההחלטה "קצרת הרואי" הזו. "אנחנו חולקים על ההחלטה של ASA, שעלולה להאט את המאמץ הבריטי למעבר לאנרגיה מתחדשת", מסר דובר החברה. "אנשים כבר מודעים לכך ששל אחראית לנפט ולגז שהם תלויים בהם. אך רבים אינם מודעים לכך שאנחנו משקיעים בכבדות במוצרי אנרגיה עם פליטת פחמן נמוכה עד אפסית, כולל הקמת אחת מרשתות הטעינה למכוניות חשמליות מהגדולות בבריטניה".
חברות הנפט הגדולות דיווחו בשנה שעברה על רווחי שיא ברקע זינוק במחירי הדלקים המאובנים וביקוש גבוה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. של דיווחה ב-2022 על הרווח הגבוה ביותר שלה אי פעם של קרוב ל-40 מיליארד דולר. בחודש שעבר דיווחו בחברה כי עבור הרבעון הראשון של השנה הרווח המותאם עמד על 9.6 מיליארד דולר.