סגור
מריאן רינטל מנכ"לית KLM
מריאן רינטל מנכ"לית KLM (צילום: Patrick T. Fallon/AFP)

מנכ"לית KLM: ותרו על טיסות ההמשך וסעו ברכבות

מריאן רינטל מעודדת את הנוסעים לבחור ברכבות במקום בטיסות קונקשן, כשעל המוקד הטיסה בין אמסטרדם ובריסל. "אם הרכבות יגיעו עד לשדה התעופה סכיפהול ויהיו גם בסופי שבוע, אנחנו בהחלט מוכנים להפסיק לטוס לבריסל", אמרה לאתר פוליטיקו

מנכ"לית חברת התעופה KLM, מריאן רינטל מעדיפה שאנשים יסעו ברכבות במקום במטוסים כדי להגיע מאמסטרדם לבריסל, ובכך להפחית משמעותית את הטיסות בין הערים. "אם יש קונקשן טוב, אם הרכבות יגיעו עד לשדה התעופה סכיפהול ויהיו גם בסופי שבוע, אנחנו בהחלט מוכנים להפסיק לטוס לבריסל", אמרה לאתר פוליטיקו. "אנחנו מעבירים את הלקוחות שלנו ממטוס לרכבת", הוסיפה.
רינטל כיהנה גם כמנכ"לית חברת הרכבות הממשלתית של הולנד, מה שיכול להסביר במידה מסויימת את התמיכה הזו ברכבות במקום מטוסים, לנסיעה של 200 ק"מ בין שדות התעופה באמסטרדם ובריסל. טיסה בין היעדים אורכת 55 דקות, זאת בעוד שנסיעה ברכבת מהירה תיקח מאה דקות.
אולם, על אף הנכונות נראה שהמעבר לרכבות ייקח עוד זמן, זאת בעיקר מכיוון שהשירות לא פעיל בכל היום, כשהבעיה העיקרית היא בשעות הבוקר המוקדמות ובסופי שבוע. לשם השוואה, כיום יוצאות 4 טיסות בכל יום בין סכיפהול לבריסל. "עלינו לפתור צוואר בקבוק לפני שנוכל ליישם זאת", הודתה אך הדגישה כי ברצונה לראות זאת קורה "בהקדם האפשרי".
הסיבה העיקרית לקריאה הזו מצידה היא שמופעל לחץ רב על חברות תעופה לצמצם את פליטת הפחמן שלהן, ומרבית הביקורת מופנית כלפי הטיסות הקצרות שניתן להחליף בנסיעת רכבת. ב-KLM נתקלו בבעיה נוספת והיא שבסכיפהול מתקרבים למכסה המקסימלית של טיסות אפשריות, והממשלה ההולנדית מנסה להגביל את מספר ההמראות והנחיתות ולהפחית את זיהום הרעש במקום.
KLM היא לא חברת התעופה היחידה שמעודדת נסיעה ברכבות. לופטהנזה הגרמנית חוברת כבר תקופה ארוכה עם חברת הרכבות הממשלתית דויטשה באן כדי להציע לנוסעים המגיעים לשדה התעופה בפרנקפורט אפשרות להמשיך את הנסיעה ברכבת במקום בטיסת קונקשן. גם החברה האחות של KLM, אייר פרנס מציעה שירות דומה עם חברת הרכבות הצרפתית.
הממשלה בצרפת אף אישרה חוק שאוסר על טיסות קצרות בנתיבים שבהם יש מסלול רכבות האורך פחות משעתיים וחצי. עם זאת, רינטל מתנגדת להחלת חוק דומה בהולנד. "קל להגיד בוא נאסור על זה בלי לדאוג שיהיו רכבות", אמרה. "אנשים פשוט יסעו במכוניות, וזה אפילו יותר גרוע".
בכל זאת רינטל בוחנת גם את האפשרות של ביטול טיסות לברלין. כיום המסלול הזה אורך שש שעות ו-40 דקות בנסיעה ברכבת, אך עבודות שדרוג התשתיות בשתי המדינות יוכלו לקצר את זמן הנסיעה לארבע שעות, זאת לעומת טיסה של 75 דקות.