אלון מאסק בדרך לפסטיבל הפרסום בקאן: ינסה להחזיר את המפרסמים ל-X
אלון מאסק בדרך לפסטיבל הפרסום בקאן: ינסה להחזיר את המפרסמים ל-X
על פי הפייננשל טיימס, מאסק ינצל את הבמה כדי לחזר אחר המפרסמים הגדולים ולהרגיע אותם לגבי עתיד הפלטפורמה. בכיר בענף: "כל שני צעדים קדימה יש צעד ענק אחורה בגלל משהו מטורף, ואף אחד לא רוצה להתעסק עם זה"
אלון מאסק מנסה להחזיר את המפרסמים ל-X, זאת לאחר שנטשו את פלטפורמת המדיה החברתית בשל סגנון הניהול שלו והשערוריות שעורר. בפייננשל טיימס דווח כי מאסק ישתתף השנה בפסטיבל הפרסום הנערך בקאן, זאת לאחר שבשנה שעברה העדיף לוותר על האירוע. הוא ינצל את הבמה כדי לחזר אחר המפרסמים הגדולים ולהרגיע אותם לגבי עתיד הפלטפורמה.
מאסק מתכנן לנאום היום (ד') בכינוס המרכזי של הפסטיבל לצידו של מנכ"ל סוכנות WPP מארק ריד. מנכ"לית X לינדה יאקרינו הצטרפה גם כן לנסיעה, ולפי הדיווח הפעילה את הקשרים שלה מימיה כמנהלת בכירה ב-NBC יוניברסל כדי לחזק את התמיכה בחברה. ב-X התמודדו בשנתיים האחרונות מאז רכש מאסק את הפלטפורמה ב-44 מיליארד דולר עם בריחה של מפרסמים ומותגים גדולים, זאת על רקע שורה של שערוריות ביניהן הקלה בחוקי ניטור התכנים, וציוצים עם ניחוח אנטישמי מצידו של מאסק. כך, בשנה האחרונה הודיעו חברות כמו IBM, אפל ודיסני על הפסקת הפרסום בפלטפורמה. ביולי אף צייץ מאסק כי נרשמה ירידה של 50% בהכנסות מפרסום.
"למפרסמים יש עדיין חששות לגבי X ויש פה הזדמנות עבור מאסק להציג את הטיעונים שלו מדוע עליהם לשוב לפלטפורמה", אמר מנהל של סוכנות פרסום. לדבריו, החשש הוא שמי שמפרסם בפלטפורמה נתפס כתומך במאסק. "אני חושב שהוא סובל מכך יותר מאשר בפלטפורמות מדיה אחרות".
ב-X אמנם טוענים כי יותר מ-60% מהחברות שהודיעו על הפסקת הפרסום בפלטפורמה, חזרו אליה אם כי בהיקפים מצומצמים יותר, אך בכירים בתעשיית הפרסום הודו כי הם לא ממליצים למותגים להשתמש ב-X כחלק מקמפיין שיווקי. "עדיין יש חשש גדול לגבי האופן בו העסק מנוהל, ויש אפשרויות בחירה כך שהפלטפורמה נראית פחות אטרקטיבית", הסביר בכיר נוסף. "כל שני צעדים קדימה יש צעד ענק אחורה בגלל משהו מטורף, ואף אחד לא רוצה להתעסק עם זה".