סגור
גבינת צ'דר גבינה צהובה
גבינת צ'דר. נגנבו 22 טונה (צילום: Larry Crowe/AP)

מי הזיז את הצ'דר? השף העירום קורא לציבור למצוא גבינה גנובה בשווי 300 אלף פאונד

שודדים גנבו צ'דר ארטיזנלי זוכה פרסים ממחלבה בלונדון לאחר שהתחזו לספקים של רשת קמעונאית צרפתית. "שוד נועז בהיקף חסר תקדים", הכריז ג'יימי אוליבר שקרא לעוקבים שלו להישאר ערניים לדיווחים על מכירת גבינה איכותית במחיר זול

השף המפורסם ג'יימי אוליבר קורא לציבור אוהבי הגבינה לעזור למשטרה במציאת גנבי גבינת צ'דר בשווי 300 אלף פאונד.
בגרדיאן דיווחו כי הגנבים הצליחו להונות את מחלבת ניל'ס יארד בלונדון, המפיצה ומוכרת גבינות ארטיזנליות, לספק להם 22 טונה של גבינת צ'דר זוכת פרסים לאחר שהתחזו למפיצים סיטונאיים של רשת צרפתית גדולה. אולם רק לאחר העברת המשלוח גילו כי מדובר בחברה מזויפת. לפי הדיווח, נגנבו שלושה סוגים של גבינת צ'דר, הנמכרים לרוב במחירים של בין 7.15 פאונד ו-12.90 פאונד למשקל של 250-300 גרם.
אוליבר, הידוע יותר בכינוי השף העירום, תיאר את התקרית שבה נגנבו יותר מ-950 גלגלי גבינה כ"שוד נועז בהיקף חסר תקדים". לפיכך קרא לעוקבים שלו באינסטגרם להיות ערניים לדיווחים על "גבינה איכותית בכמויות גדולות" שנמכרת בזול. לדבריו, שווי הצ'דר שנגנב עומד על כ-300 אלף פאונד. "זכרו, אם העסקה נשמעת טובה מכדי להיות אמיתית, היא כנראה באמת כזו! בואו נמצא את גונבי הגבינות".
מהמחלבה נמסר כי הם עובדים עם המשטרה בתקווה לגלות את הפושעים. בכל זאת, הם קראו לאוהבי הגבינות ברחבי העולם ליצור איתם קשר אם הם חושדים שמכרו להם גבינה גנובה, במיוחד צ'דר במשקל של 10 או 24 ק"ג בלי תווית. "החלה חקירה סביב הנסיבות", נמסר מהמשטרה, אך הוסיפו כי בשלב זה לא בוצעו שום מעצרים בעניין.