סייבר מאנדיי: המכירות המקוונות טיפסו ל-12 מיליארד דולר
סייבר מאנדיי: המכירות המקוונות טיפסו ל-12 מיליארד דולר
לפי הערכות של חברת אדובי אנליטיקס מדובר בשיא חדש לאחר שבשנה שעברה עמדו המכירות על 11.6 מיליארד דולר. הנתון מצטרף למכירות מקוונות של 9.8 מיליארד דולר בבלאק פריידי. המוצרים המבוקשים היו בובות ברבי ומכשירים אלקטרוניים
מבצעי "סייבר מאנדיי" הצליחו למשוך את הצרכנים אתמול בארה"ב. אירוע המכירות המקוונות מתקיים בכל שנה שלושה ימים לאחר "בלאק פריידי", ולפי הערכות חברת אדובי אנלטיקס, המכירות עמדו ביום שני על 12.4-12 מיליארד דולר.
מדובר בסכום הגבוה מכפי שהוציאו בשנה שעברה, אז עמדו מכירות סייבר מאנדיי על 11.6 מיליארד דולר, שהיוו אז עלייה של 8.5% לעומת 2021. המוצרים המבוקשים ביותר במכירה השנה היו בובות ברבי ומוצרי אלקטרוניקה. העלייה השנה נבעה בעיקר מביקוש גבוה ולא בשל מחירים גבוהים יותר.
כלכלנים ומשקיעים עוקבים מקרוב אחר מכירות עונת החגים בארה"ב – הנמשכת מחג ההודיה שחל ביום חמישי ועד אחרי חג המולד – כסימן למצב הכלכלה האמריקאית לאחר חודשים של אינפלציה ושיעורי ריבית גבוהים שהעלו את יוקר המחיה.
המכירות אתמול מצטרפות למכירות המקוונות של "בלאק פריידי" שהסתכמו ב-9.8 מיליארד דולר, עלייה של 7.5% לעומת השנה שעברה. העלייה במכירות המקוונות גבוהה מזו של המכירות בחנויות הפיזיות. לפי חברת איסוף הנתונים RetailNext, בבלאק פריידי נרשמה עלייה של 2% במספר הקונים בחנויות הפיזיות בהשוואה ל-2022.
לפי הדו"ח של אדובי, המבצעים שהוצעו במהלך ה"סייבר מאנדיי" כללו הנחה של 19% לרהיטים ועד 30% למוצרי אלקטרוניקה. בובות ברבי המשיכו ליהנות מביקוש גבוה הודות לסרט שיצא בקיץ והפך לשובר קופות. צעצועים נוספים שזכו להצלחה כוללים לגו, פאזלים וקונסולות משחקים כמו נינטנדו סוויץ'.