סגור
רפאל בוסטיק נשיא הפדרל ריזרב הפד באטלנטה
רפאל בוסטיק (גטי)

בכיר בפד הפר את כללי ההשקעה: "יצר מראית עין של ניגוד אינטרסים"

מנהלי ההשקעות של נשיא הפדרל ריזרב באטלנטה, רפאל בוסטיק, ביצעו בשמו עשרות עסקאות במועדים בהם נאסר על בכירי הבנק לעשות זאת - 10 ימים לפני החלטות ריבית ועד יום אחד אחריהן; ב-2021 פרשו נשיאי הפד בדאלאס ובבוסטון בעקבות השקעות שנויות במחלוקת

רפאל בוסטיק, נשיא הפדרל ריזרב באטלנטה, הפר את כללי ההשקעה של הבנק המרכזי האמריקאי "כמה פעמים" בין 2018 ל-2023, ואולם לא נמצא כי רשם רווחים ממידע פנים. כך קבע מבקר הפנים של הפד.
לפי הממצאים, בוסטיק "יצר מראית עין של ניגוד עניינים", כך שאדם סביר עלול להטיל ספק ביושרתו כבכיר בפד.
משרד המבקר מצא כי מנהלי השקעות ביצעו בשמו של בוסטיק עשרות עסקאות במועדים שחלו בין 10 ימים לפני החלטות ריבית של הפד ועד יום אחד אחריהן; ב"תקופות החשכה" אלה נאסר על בכירי הבנק המרכזי לבצע השקעות.
בוסטיק אמר לחוקרים כי סמך על מנהלי ההשקעות שלו שימנעו מצב של ניגוד אינטרסים. עוד נמצא כי לא היתה לו יכולת להורות על ביצוע השקעה ספציפית. למרות זאת, החוקרים קבעו שבוסטיק היה צריך לדעת כי מתבצעות בשמו עסקאות ב"תקופות החשכה", דבר המהווה הפרה של כללי האתיקה.
הפדרל ריזרב הטיל בשנים האחרונות הגבלות נוקשות על ההשקעות של בכיריו, לאחר כמה מקרים שבהם אירעו הפרות של כללי האתיקה. כך למשל, נשיאי הפד בדאלאס ובבוסטון פרשו ב-2021 בעקבות השקעות שנויות במחלוקת.
משרד המבקר בפדרל ריזרב הודיע כי התיק סגור מבחינתו. דירקטוריון הבנק המרכזי באטלנטה מסר שהוא בוחן את הנושא.