סגור
בחנות של סבן אילבן ב יפן
חנות של סבן אילבן ביפן (צילום: Soichiro Koriyama/Bloomberg via Getty Images)

Couche-Tard לא מוותרת על סבן אילבן: העלתה את הצעת הרכישה ל-47 מיליארד דולר

לאחר שקבוצת הקמעונאות היפנית Seven & i, הבעלים של סבן אילבן, דחתה את ההצעה הראשונה של החברה הקנדית, שעמדה על 38.5 מיליארד דולר - העלתה האחרונה את הצעתה ב-22%. אם ההצעה תבשיל להסכם מחייב, תהיה זו הרכישה הגדולה אי פעם של חברה יפנית מצד חברה זרה

קבוצת חנויות הנוחות הקנדית קוש-טארד (Alimentation Couche-Tard) שדרגה את הצעת הרכישה שהגישה לקבוצת הקמעונאות היפנית סבן אנד איי (Seven & i Holdings), הבעלים של המותג הבינ"ל 7 אילבן – ומותגי רשתות גדולות נוספים. זאת, לאחר שההצעה הראשונה שלה נדחתה ע"י הקבוצה.
סבן אנד איי הודיעה הבוקר על קבלת ההצעה, מבלי לפרט על הסכום המדובר, אך ברויטרס ובבלומברג דיווחו, על סמך מקורות מעורבים, כי החברה הקנדית מציעה עתה 47 מיליארד דולר אמריקאיים. מדובר בהעלאה של 22% מההצעה הראשונה, שעמדה על 38.5 מיליארד דולר. המחיר למניית סבן אנד איי שודרג מ-14.86 דולר בהצעה המקורית ל-18.19 דולר במעודכנת. אם ההצעה תבשיל להסכם מחייב, תהיה זו הרכישה הגדולה אי פעם של חברה יפנית מצד חברה זרה.
בסבן אנד איי ציינו כי ההצעה שהגישה קוש-טארד אינה מחייבת ואינה פומבית, ושלבקשת הקבוצה הקנדית, בכוונתה לנהל את המשא ומתן באופן דיסקרטי וללא פרסום פרטים על השיחות. בקוש-טארד סירבו להגיב לדיווחים על ההצעה המשודרגת.
בחודש שעבר הודיעה סבן אנד איי כי הצעת הרכישה שהעבירה לה קוש-טארד מעריכה אותה בחסר ובאופן מהותי – והדגישה כי בכוונתה לבצע מהלכים באופן עצמאי שיקפיצו את שווי החברה, הנסחרת בבורסה של טוקיו. בין היתר דווח כי בסבן אנד איי שוקלים לגייס כסף באמצעות הקצאת מניות פרטית בחטיבת הסופרמרקטים שלה – צעד שעשוי להוביל בהמשך להפיכת החטיבה לחברה עצמאית שתבצע הנפקה ראשונית ולהפוך לחברה ציבורית. ואולם אם סבן אנד איי תיענה להצעה המשופרת שהגישה עתה קוש-טארד, והשליטה בחברה תעבור לידי הקבוצה הקנדית, כל התוכניות שגובשו ושבשלבי גיבוש יועברו להכרעת בעלת השליטה החדשה.