סגור
מפעל של יונדאי ב אלבמה
מפעל של יונדאי באלבמה (צילום: Mark Elias/Bloomberg)

לקראת הורדת ריבית? דו"ח התעסוקה בארה"ב אכזב

האנליסטים ציפו לתוספת של 185-175 אלף משרות בחודש שעבר, אך לפי הדו"ח נוספו 114 אלף בלבד; שיעור האבטלה בשיא מאז אוקטובר 2021 - עלה מ-4.1% ל-4.3%; העלייה בשכר השעתי - הנמוכה ביותר זה יותר משלוש שנים

האם הורדת הריבית בארה"ב הולכת ומתקרבת? מספר המשרות שנוספו למשק האמריקאי בחודש יולי עומד על 114 אלף - מתחת לצפי האנליסטים שעמד על תוספת של 185-175 אלף משרות, כך עולה מהנתונים שפורסמו היום (ו') על ידי משרד העבודה. שיעור האבטלה עלה ל-4.3% לעומת 4.1% ביוני. צפי האנליסטים היה ששיעור זה לא ישתנה. בעקבות הנתונים גוברות הירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט - עד 2.5% במדדים המובילים.
מוקדם יותר השבוע הותירו בבנק הפדרלי המרכזי את הריבית ללא שינוי - על 5.5% - וההערכה היא כי יחלו בהורדות כבר בספטמבר. לדברי יו"ר הפד, ג'רום פאוול, אפשרות זו "נמצאת על השולחן".
עוד עולה מהדו"ח כי השכר השעתי הממוצע עלה ב-3.6% בחודש שעבר - אם כי זוהי העלייה הנמוכה ביותר מאז מאי 2021. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה עלה ל-62.7% ביולי מ-62.6% ביוני.
לדבריו של ארני טדשי מאוניברסיטת ייל, הנתונים תואמים לכלכלה שנמצאת במצב תעסוקה מלא, כלומר אין הרבה מרחב לעליות לעומת שנה קודם לכן - אז מעסיקים רבים עוד התקשו לאייש משרות. "במובן מסוים, זה סיפור חיובי", הסביר לוול סטריט ג'ורנל, "במובן אחר, זה צריך לגרום לנו להיות מודעים אף יותר לסיכונים". עם זאת, לעת עתה הוא אמר כי אינו מודאג, אך הוסיף כי הדבר עלול להשתנות אם יהיו סימנים להידרדרות חדה כמו עלייה משמעותית במספר האנשים שמגישים תביעות לקבלת דמי אבטלה.