סגור
כוחות משטרה הערב ליד מועדון הגולף של טראמפ בווסט פאלם ביץ'
כוחות משטרה הערב ליד מועדון הגולף של טראמפ בווסט פאלם ביץ' (צילום: AP / Stephanie Matat)

נכשל ניסיון התנקשות נוסף בטראמפ: "חמוש החדיר קנה רובה למגרש הגולף שלו"

חודשיים לאחר ניסיון ההתנקשות בעצרת, סוכל ניסיון לירות בנשיא לשעבר כששהה במועדון הגולף שלו בפלורידה. סוכני השירות החשאי פתחו באש לעבר החשוד שזוהה מכוון רובה לעבר המגרש, הוא ניסה להימלט אך נתפס בכביש מהיר. "טראמפ בטוח", הבהירו בקמפיין, ב-FBI הודיעו שהתקרית נחקרת כניסיון התנקשות. "לא אכנע", הודיע טראמפ. האריס: "אין מקום לאלימות באמריקה"

דרמה בארה"ב, 50 ימים בדיוק לפני הבחירות לנשיאות וחודשיים אחרי ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ: השירות החשאי פתח הערב (יום א') באש לעבר חשוד שזוהה ליד הנשיא לשעבר, כאשר זה שהה במגרש גולף בבעלותו בווסט פאלם ביץ', בפלורידה. ברשת CNN דווח מפי גורמים שמעורים בפרטי האירוע כי ההערכה היא שהחשוד התכוון לפגוע בטראמפ. ה-FBI אישר בהמשך את הדיווח, והודיע כי מדובר היה בניסיון התנקשות נוסף - שנכשל. קמפיין הבחירות של טראמפ הודיע כי הוא "בטוח" אחרי הירי שהיה בסביבתו.
רק כשעה וחצי לאחר ההודעה הדרמטית של הקמפיין על הירי בקרבת טראמפ, דיווחו בתקשורת האמריקנית כי הירי בוצע על ידי סוכני השירות החשאי. לפי סוכנות הידיעות AP, הסוכנים זיהו את החשוד כאשר זה כיוון רובה לתוך מגרש הגולף - וכבר החדיר את הקנה דרך הגדר שלו המתחם. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי החשוד ברח כשהסוכנים פתחו לעברו באש, והשליך את הרובה שלו - רובה מדגם AK-47. הרובה נתפס בזירה.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ רגע אחרי ניסיון התנקשות ב פנסילבניה 14.7.2024
דונלד טראמפ רגע אחרי ניסיון התנקשות ב פנסילבניה 14.7.2024
טראמפ לאחר ניסיון ההתנקשות בו לפני חודשיים
(צילום: AP Photo/Evan Vucci)
החשוד נמלט עם רכב, אך נתפס בהמשך במחוז מרטין הסמוך על ידי המשטרה המקומית. ברשת NBC דיווחו כי מאבטחיו של טראמפ מיהרו להעבירו למקום מבטחים. המשטרה במחוז מסרה כי החשוד נעצר ללא נשק כשנשלף מרכבו, וכי הוא לא "הפגין רגשות רבים" כאשר נעצר.
טראמפ עצמו פרסם הערב הודעה לתומכיו באתר הקמפיין שלו, והדגיש כי הוא בריא ובטוח. "אף אחד לא נפצע, תודה לאל". טראמפ חזר על מסר דומה לזה שהשמיע מיד אחרי ניסיון ההתנקשות בו בעצרת בפנסילבניה בחודש יולי: "יש אנשים בעולם שיעשו הכול כדי לעצור אותנו. אני לא אפסיק להילחם עבורכם. לעולם לא אכנע! תמיד אוהב אתכם על כך שאתם תומכים בי".
בדיווח ראשוני שפרסם "ניו יורק פוסט" נטען תחילה כי שני אנשים ניהלו קרב יריות מחוץ למגרש הגולף, וכי טראמפ לא היה היעד - אבל בהמשך שונה לחלוטין הדיווח בצהובון, ובמקום זאת נכתב כי סוכן של השירות החשאי הוא שפתח באש לעבר החשוד. לפי הדיווח החשוד נעצר כאמור בהמשך, בכביש מהיר. בנו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ ג'וניור, כתב בציוץ ברשת X כי רובה הסער של החשוד "התגלה בשיחים" אחרי התקרית.
לפי הדיווחים, טראמפ שהה במהלך הירי באזור החור החמישי והשישי במגרש הגולף (שכולל 18 חורים) - והסוכנים שזיהו את החשוד וירו לעברו היו מלפניו, כלומר קרוב יותר אל החמוש. טראמפ הוא חובב גולף מושבע, וב-AP מציינים כי השירות החשאי מאבטח אותו עם סוכנים שנוסעים בעגלות גולף וברכבי שטח כמה "חורים" מלפני הנשיא, ומאחריו. הסוכנים גם מביאים בדרך כלל רכב משוריין לתוך המגרש, כדי לספק מקום מבטחים לטראמפ במקרה חירום כמו זה שאירע הערב.
בשירות החשאי, שמגן על הנשיא לשעבר, מסרו כי הם משתפים פעולה עם המשטרה המקומית במחוז פאלם ביץ' וחוקרים "תקרית הגנתית" שבה היה מעורב טראמפ, בסביבות השעה 14:00 לפי השעון המקומי (21:00 שעון ישראל). "הנשיא לשעבר בטוח", הדגישו גם בשירות החשאי.
הבית הלבן מסר הערב כי הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס - יריבתו של טראמפ בבחירות לנשיאות שייערכו ב-5 בנובמבר - עודכנו על אירוע הירי החריג. "הם חשים הקלה מכך שטראמפ בטוח", נמסר. האריס עצמה כתבה בהמשך בציוץ ברשת X כי היא "שמחה" על כך שטראמפ בטוח: "לאלימות אין מקום באמריקה".
האירוע החריג מגיע מעט יותר מחודשיים אחרי ניסיון ההתנקשות בטראמפ ב-13 ביולי, במהלך עצרת בפנסילבניה, שרק במזל גדול הסתיים בפציעה קלה באוזנו של הנשיא לשעבר - שמתמודד בבחירות לנשיאות שייערכו ב-5 בנובמבר, ומקווה לחזור לבית הלבן.
מאז הירי בטראמפ ביולי תוגברה האבטחה סביבו, ונחשפו גם שורת מחדלים שאפשרו ליורה שחוסל, תומאס מת'יו קרוקס בן ה-20, לטפס על גג סמוך למתחם העצרת בפנסילבניה - במרחק של כ-135 מטר בלבד מטראמפ. בעקבות המחדלים שנחשפו התפטרה ראש השירות החשאי קימברלי צ'יטל.