סגור
טסלה 3
טסלה 3 (צילום: Tesla)

הקיצוצים בטסלה לא עוצרים: 600 עובדים נוספים פוטרו

עיקר הפיטורים בשורות יצרנית הרכב החשמלי, הסובלת מירידה מתמשכת בביקושים, בוצעו במפעלי הייצור ובמשרדי התכנון שלה בפרימונט ובפאלו אלטו שבקליפורניה

כחלק מהארגון החדש, טסלה הודיעה השבוע שתפטר כ-600 עובדים נוספים במפעלי הייצור ומשרדי התכנון ההנדסי שלה בפרימונט ובפאלו אלטו שבקליפורניה.
סבב הפיטורים האחרון ביטל תפקידים לרוחב החברה, כולל משרות ניהול, ופגע במגוון מחלקות, עובדי מפעלים, מפתחי תוכנה ומהנדסי רובוטיקה. החברה המתמודדת עם ירידה בביקושים לרכביה ותחרות גוברת מצד המתחרות, החלה לפטר עובדים בינואר. מנכ"ל החברה אלון מאסק מסר לעובדים במזכר שהופץ להם באפריל שבכוונת החברה לפטר יותר מ-10% מכוח העבודה העולמי שלה, שנכון לסוף 2023 עמד על כ-140 אלף עובדים.
מסמכים שהוגשו מוקדם יותר חשפו שבכוונת החברה לפטר כ-6,300 עובדים במתקניה בקליפורניה, בטקסס ובניו יורק. בשיחת עם משקיעים של טסלה שנערכה ב-23 באפריל אמר מאסק שהחברה סובלת מ"חוסר יעילות" של 25%-30% בשנים האחרונות, ורמז בכך שהפיטורים המתוכננים עשויים להשפיע על עשרות אלפי עובדים מעבר לאותם 10%.
על פי מסמכים שהגישה החברה, 378 עובדים שפוטרו בפרימונט – המפעל הראשון של טסלה בארה"ב – כללו כאלו שקשורים להרכבת כלי רכב וניהול כוח אדם. בנוסף פוטרו 65 עובדים ממפעל הסוללות של החברה בקאטו רואד. בין העובדים הבכירים שפוטרו בפרימונט נכללו מנהלים מתחומי בריאות הסביבה והבטיחות, ומנהל מתחום חווית המשתמש. בפאלו אלטו, שם נמצא מרכז התכנות של החברה, פוטרו 233 עובדים, כולל שני מנהלים של תוכניות טכניות.
טסלה מתמודדת עם ירידה בביקושים למכוניות שהיא מייצרת בפרימונט, כולל דגמי S ו-X הוותיקים יחסית, ומודל 3 המשפחתי. סך כלי הרכב החדשים שנמסרו ע"י החברה ירד ברבעון הראשון לעומת 2023, וטסלה דיווחה על הירידה החדה ביותר בהכנסותיה ביחס לשנה קודמת, מאז 2012.