סגור
תעלת סואץ בחודש שעבר.
תעלת סואץ ( צילום: רויטרס)

נשיא מצרים: ההכנסות מתעלת סואץ צנחו ב-60% בשבעת החודשים האחרונים

הנתונים שהציג א-סיסי מגיעים בהמשך לדו"ח שפרסמה ענקית הספנות הדנית מולר-מארסק ולפיו תנועת האוניות בתעלת סואץ צנחה ב-66%; נשיא מצרים התייחס גם למלחמה ואמר: "אנחנו נחושים לנקוט מדיניות שמתאפיינת באיזון" 

הכנסות מצרים מתעלת סואץ צנחו בכ-60% - למעלה מ-6 מיליארד דולר - בשבעת החודשים האחרונים, בשל המתיחות האזורית והתקפות החות'ים - כך אמר נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.
הנתונים שהציג א-סיסי לגבי אובדן פעילות בתעלת סואץ מהדהדים דו"ח שפרסמה מוקדם יותר החודש ענקית הספנות הדנית מולר-מארסק. לפי נתוני החברה שפורסמו ב-5 בספטמבר, התנועה בתעלת סואץ התכווצה ב-66% מאז החלו חברות ספנות לשוט בנתיבים חלופיים כדי להימנע ממתקפות החות'ים. מארסק הוסיפה עוד כי השיבושים מכבידים על התשתיות וגורמים לעומס רב בנמלים, עיכובים ומחסור בציוד. "לא ברור מתי נוכל לחזור לפעילות נורמלית", נכתב בדו"ח החברה.
העדכון שפרסמה החברה החודש מגיע בעקבות אזהרה שפרסמה עוד ביולי, כי הארכת נתיבי השיט דרך אפריקה תשפיע על המערך הגלובלי כולו: "ההשפעה המצטברת של הסטת התנועה מהים האדום היא מעבר להשפעה על הנתיבים הראשיים וגורמת לעומס בנתיבים חלופיים החיוניים לסחר עם המזרח הרחוק, מערב-מרכז אסיה ואירופה".
א-סיסי, שדיבר היום בטקס סיום קורס 2024 של אקדמיית השוטרים המצרית, אמר כי מצרים נחושה לשמור על מדיניות מאוזנת ברקע המשבר האזורי. "אנחנו נחושים לנקוט מדיניות שמתאפיינת באיזון, מתינות ואובייקטיביות", ציין א-סיסי בדברים שפרסם האתר Egytpttoday. הוא הוסיף כי מצרים חזרה והזהירה מפני ההשלכות האפשריות של האירועים, וכי המשכם יוביל לנסיבות קשות לאזור ואולי אף לעולם כולו.
הנשיא גם הזהיר מפני "זינוק אדיר בשקרים, המצאות, הכפשות ושמועות לגבי החודשים החולפים", ואמר כי על המצרים להיות זהירים – "משום שאתם עדיין עומדים על רגליכם כעת".