סגור
לוגו נייקי נייק חנות שיקגו
לוגו של נייקי בחנות בשיקגו (צילום: בלומברג)

נייקי: בעלי המניות דחו הצעות להגנה על זכויות עובדי ייצור

ההצעות, להן התנגד הדירקטוריון, עשויות היו להביא לשיפור במצב עובדי הייצור במדינות בהן זכויותיהם נמצאות בסכנה; נייקי הודיעה כי קבעה מנגנוני ביקורת לזיהוי ולטיפול בסוגיות הנוגעות לתנאי העובדים

בעלי המניות של נייקי הצביעו באסיפה השנתית נגד הצעה לשקול הצטרפות להסכמים מחייבים עם עובדי ייצור במדינות בהן זכויותיהם נמצאות בסכנה - כך הודיעה היום החברה.
ההצעה הועלתה על ידי קבוצת משקיעים בהובלת קרן דומיני (Domini Impact Equity), שהייתה בין יותר מ-60 משקיעים שחתמו על מכתב בשנה שעברה שקרא לנייקי לשלם 2.2 מיליון דולר - שכר שלכאורה לא שולם לכ-4,000 עובדי טקסטיל בקמבודיה ובתאילנד.
עצומה דומה, בהובלת המשקיעה טוליפשייר (Tulipshare), הוגשה זו השנה השנייה ברציפות. העצומה קוראת לחברה להעריך את יעילות ניהול שרשרת האספקה שלה, כולל בדיקת חששות הקשורים לעבודה בכפייה ולגניבת שכר. בעלי המניות הצביעו היום גם נגד הצעה זו. בשנה שעברה, נדחתה אותה הצעה על ידי כמעט 80% מהמשקיעים שהצביעו.
דירקטוריון נייקי המליץ לבעלי המניות להצביע נגד שתי ההצעות. החברה הודיעה כי היא קבעה מנגנוני ביקורת לזיהוי ולטיפול בסוגיות הנוגעות לתנאי העובדים בכל שרשרת האספקה שלה.
קרן דומיני ביקשה מנייקי לפרסם דו"ח על ההשפעה של אימוץ "אחריות חברתית מונעת-עובדים" (WSR), היוצרת הסכמים מחייבים עם עובדים על תקנות ותקני בטיחות. בנוסף ביקשה דומיני שנייקי תסביר מדוע היא לא הצטרפה להסכם פקיסטן, הסכם בריאות ובטיחות מחייב בין איגודי עובדים למותגים, שמתחרים כמו אדידס ופומה חתמו עליו.
בשבוע שעבר, קרן העושר של נורבגיה, שהיא בעלת המניות התשיעית בגודלה של נייקי, תמכה בהצעה, ואמרה גם שתצביע נגד שכר המנהלים של נייקי, שלדבריה הפך למופרז. בסופו של דבר, תמכו בעלי המניות בהצעת החברה לאשר את שכר המנהלים. שכרו של מנכ"ל נייקי ג'ון דונהו עמד על 29.2 מיליון דולר לשנת 2024.