סגור

וולמארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, נכנסת למטאוורס

ענקית המרכולים הגישה בקשות לסמלים מסחריים המעידות על כוונתה למכור מוצרים וירטואליים וליצור מטבע קריפטו ו־NFT. אנליסט: "הם מאוד אינטנסיביים. מתקיים פה תכנון נרחב מאחורי הקלעים איך להתייחס לעולם הווירטואלי"

ענקית המרכולים וולמארט, שהיא הקמעונאית הגדולה בעולם לפי הכנסות, עושה צעדים ראשונים לקראת יצירת מטבע קריפטו משל עצמה כמו גם אוסף של NFT (אסימונים שאינם בני־תחליף). על כך מדווחת רשת CNBC.


הקמעונאית הגישה מספר בקשות לסמלים מסחריים חדשים בסוף החודש שעבר, לפיהן ניתן ללמוד על כוונתה למכור מוצרים וירטואליים, כולל מוצרי אלקטרוניקה, חפצי נוי לבית, צעצועים, מוצרי ספורט וטיפוח.
בבקשה נפרדת, החברה מסרה כי תציע למשתמשים מטבע וירטואלי ו־NFT. לפי משרד הפטנטים והסמלים המסחריים האמריקאי, וולמארט הגישה את הבקשות, שבע במספר, ב־30 בדצמבר.

1 צפייה בגלריה
סניף של וולמארט ב ניו ג'רזי
סניף של וולמארט ב ניו ג'רזי
סניף של וולמארט בניו ג'רזי. "בוחנים רעיונות חדשים כל הזמן"
(צילום: רויטרס)
בהודעה רשמית, וולמארט אמרה כי היא "בוחנת בזהירות כיצד טכנולוגיות חדשות עשויות לעצב את חווית הקנייה העתידית". היא סירבה למסור תגובה לגבי הבקשות הספציפיות שהגישה.
"אנחנו בוחנים רעיונות חדשים כל הזמן", מסרה החברה. "ישנם רעיונות שהופכים למוצרים או שירותים שמגיעים ללקוחות. ויש כאלה שאנחנו בודקים ולומדים מהם".
ה־NFT של אדידס אזלו

לדברי ג'וש גרבן, עורך דין המתמחה בסמלים מסחריים, מאז שהודיעה פייסבוק על שינוי שמה למטא, באותתה כך לגבי שאיפותיה מעבר לרשתות החברתיות, עסקים מנסים להבין כיצד הם יוכלו להשתלב בעולם הווירטואלי הזה. "הם מאוד אינטנסיביים", אמר על וולמארט ל־CNBC. "ניכר שמתקיים פה תכנון נרחב מאחורי הקלעים כיצד להתייחס לקריפטו, כיצד להתייחס למטאוורס ולעולם הווירטואלי העתיד לבוא, או שכבר נמצא כאן".
ענקית מוצרי הספורט נייקי הגישה גם היא שורה של בקשות לסמלים מסחריים בתחילת נובמבר, זאת לקראת השיווק העתידי של נעליים וציוד ספורט וירטואליים ממותגים. באותו החודש דיווחה נייקי כי היא חוברת עם רובלוקס ליצירת עולם מקוון בשם נייקילאנד ובדצמבר היא רכשה את חברת נעלי הספורט הווירטואלית RTFKT עבור סכום שלא נחשף. "פתאום כולם אומרים, 'טוב, זה נהיה אמיתי ואנחנו צריכים לדאוג לכך ששם המשתמש שלנו מוגן במרחב הזה'", הסביר גרבן.
גם קמעונאית ההלבשה גאפ התחילה למכור NFT של הסווטשירטים האיקוניים שלה. לדבריה, הם יתומחרו ברמות שונות, החל מכ־8.30 דולרים ועד ל־415 דולר, ויגיעו עם קפוצ'ון אמיתי.
בינתיים, הסבב הראשון של NFT שהשיקו מותגי הספורט אנדר ארמור ואדידס אזלו בחודש שעבר והם נמכרים כעת בעבור סכומי עתק בפלטפורמת המסחר ב־NFT, OpenSea. אנדר ארמור השיקה את ה־NFT כדי לחגוג את השיא שרשם כוכב ה־NBA סטיבן קרי בקליעת סלי 3 נקודות. שחקן גולדן סטייט ווריורס קלע בחודש שעבר במדיסון סקוור גארדן את השלשה ה־2,974 בקריירה שלו ושבר בכך את השיא הקודם של ריי אלן. כדי לחגוג את ההישג, אנדר ארמור וקארי בראנד שיתפו פעולה עם גאלה גיימס, מפתחת משחקי בלוקצ'יין. יחד, שלושת המותגים השיקו את Genesis Curry Flow NFTs, גרסה דיגיטלית של נעלי הכדורסל שקרי נעל כששבר את השיא.
לפי גרבן, גם חברות האופנה אורבן אאוטפיטרז, ראלף לורן ואברקרומבי אנד פיץ' הגישו לאחרונה בקשות לסמלים מסחריים, שבהן מפורטת כוונתן לפתוח חנות וירטואלית מסוג מסוים. דו"ח שפרסמה חברת הייעוץ CB Insights מפרט כמה מהסיבות שבגינן קמעונאים ומותגים מבצעים מהלכים כאלה, העשויים להניב ערוצי הכנסה חדשים.
פוחדים לפספס הזדמנות
לפי הדו"ח, השקת NFT מאפשרת לעסקים להפוך מוצרים ושירותים פיזיים לטוקנים ובכך לצמצם עלויות של עסקאות מקוונות. עבור מותגי יוקרה כמו גוצ'י ולואי ויטון, הם יכולים לשמש כדרך לאמת את האותנטיות של פריטים יקרים במיוחד. גרבן מסביר כי ככל שיותר לקוחות יכירו את המטאוורס ואת הפריטים המאוחסנים בבלוקצ'יין, כך גם יותר קמעונאים ירצו ליצור מערכת אקולוגית כזו משל עצמם.
לפי פרנק צ'פארו, מנהל חברה לשירותי מידע בתחום הקריפטו, The Block, קמעונאים רבים עדיין משלמים את המחיר על כך שאיחרו להיכנס למסחר המקוון, והם אינם רוצים לפספס את ההזדמנות בתחום המטאוורס. "אני חושב שיש כאן מצב של win־win בתחום הקמעונאות", אמר. "וגם אם בסוף יתברר שמדובר באופנה חולפת, אין נזק משמעותי למוניטין אם מנסים משהו מוזר כמו לחלק ללקוחות NFT, בהגרלה למשל".