סגור

איירבוס: בדיקה למטוסי A350 אחרי שאש פרצה במנוע

סוכנות בטיחות הטיסה האירופית הורתה אתמול על הבדיקה לאחר שאש פרצה במנוע מתוצרת רולס-רויס במטוס של איירבוס השייך לחברת התעופה קתאי פסיפיק

סוכנות בטיחות הטיסה האירופית (EASA) הורתה אתמול (ה') על בדיקה נרחבת של מנועי מטוסי איירבוס, לאחר שאש פרצה במנוע של מטוס חברת קתאי פסיפיק. הסוכנות הוציאה את ההנחיה לאחר התייעצויות עם חברת התעופה ועם יצרנית המנוע, רולס רויס.
"זהו צעד מניעתי המתבסס על ממצאים בבדיקה שערכה חברת התעופה", לדברי הסוכנות. הסוכנות אישרה שעל פי הבדיקה הגורם לשריפה היה כשל בצינור במערכת הדלק. המהלך ישפיע על שני דגמי מטוס האיירבוס 350 הדו-מנועי - ה-A350-1000, שמהווה 15% מסך מטוסי הדגם, או 86 מטוסים. דגם ה-A350-900, הקטן והשכיח יותר, לא יושפע מהבדיקה.
בהוראה דחופה שהוציאה הסוכנות ביום חמישי, היא נתנה לחברות התעופה המפעילות את הדגם בין 3 ל-30 יום לבצע בדיקה ויזואלית ומדידות של צינור הדלק, אך לא הורתה על פירוק חלקים כלשהם לצורך בדיקה, אלא אם התגלה בהם נזק. רולס רויס ואיירבוס אמרו מוקדם יותר שהן פועלות עם הרשויות כדי לבצע את ההנחיות, ולמזער הפרעות אפשריות. "אנו מתנצלים בפני מי שהושפעו", כך לדברי רולס רויס.
מנועי ה-XWB-97 של מטוסי ה-A350-1000 עלו לכותרות בעקבות תקלה שאירעה ביום שני בטיסה לציריך, שנאלצה לחזור על עקבותיה להונג קונג בשל דליפת דלק. ביום רביעי פורסם שבצינור דלק במנוע נמצאו חורים, ושמתבצעת בדיקה לגבי האם מדובר בתוצאה של התקלה, או בגורם לה. EASA אמרה שהאש שפרצה בעקבות זאת גרמה נזק למשטחי הכנף החיצוניים, כולל המדפים שאמורים להאט את המטוס בזמן נחיתה.