סגור
עיתון בילד 4.11.20
גיליון בילד (צילום: Thorsten Wagner/Bloomberg)

אקסל שפרינגר לקראת פיצול: מגעים עם KKR לעסקה לפי שווי של 13.5 מיליארד יורו

ההסכם המתגבש יעניק לקרן האמריקאית שליטה על חטיבות מודעות הדרושים הרווחית של החברה תמורת יותר מ-10 מיליארד יורו. KKR מחזיקה כיום ב-48.5% מכלל קבוצת התקשורת הגרמנית הכוללת את האתרים פוליטיקו וביזנס אינסיידר והיומון הגרמני בילד, שיישארו בידי המנכ"ל מתיאס דופנר

איש העסקים הגרמני מתיאס דופנר וקרן ההשקעות הפרטיות (פרייבט אקוויטי) KKR הגיעו ביולי להבנות לקראת פיצול ענקית המדיה אקסל שפרינגר. לפי דיווח בפייננשל טיימס, ההסכם המתגבש יעניק ל-KKR שליטה על חטיבת מודעות הדרושים הרווחית של החברה.
העסקה, שתעניק לחברה כולה שווי של 13.5 מיליארד יורו (14.95 מיליארד דולר), כוללת יותר מ-10 מיליארד יורו לחטיבת מודעות הדרושים. לפי דיווח ברויטרס, הצדדים דנו בנושא בחודשים האחרונים, ופרטי המבנה המוצע יעלו לדיון נוסף בפגישת הדירקטוריון בהמשך השבוע.
העסקה תאפשר לדופנר, המכהן כמנכ"ל אקסל שפרינגר מאז 2002, לבסס את השליטה שלו על כלי התקשורת שבבעלות הקבוצה, וכוללים את האתרים האמריקאיים פוליטיקו וביזנס אינסיידר, וכן היומון הגרמני בילד. במקביל, דופנר ימשיך להחזיק בהחזקת מיעוט בחטיבת מודעות הדרושים, שכוללת את פלטפורמת המשרות StepStone ואת עסקי פרסום הנדל"ן. גם פרדי שפרינגר, יו"ר משותפת של החברה ואלמנתו של המייסד, תשמור על החזקת מיעוט בחטיבה.
הפיצול של אקסל שפרינגר יהווה פרק חדש בשותפות עם KKR שהחלה לפני חמש שנים, אז היא הפכה אותה לחברה פרטית בעסקה שהעניקה לחברת ההוצאה לאור שווי של 6.7 מיליארד יורו. ביחד עם מועצת ההשקעות בפנסיה הקנדית (CPPIB) מחזיקה KKR ב-48.5% מהחברה הגרמנית. ההסכם והשליטה במודעות הדרושים יסללו ל-KKR את הדרך לסגת מההשקעה. זאת לאחר שקיוו להנפיק את StepStone, אך התוכנית נדחתה בשל האטה בהנפקות אירופיות.
הפיצול גם ישחרר את KKR ואת קרן הפנסיה הקנדית משורה של שערוריות שפגעו לאחרונה בעסקי החדשות של אקסל שפרינגר, כולל האשמות להטרדה מינית מצד עורך לשעבר בבילד והאשמות על התערבות של דופנר בהחלטות עריכתיות. אחת הפרשות האחרונות הייתה כשביל אקמן איים לתבוע את ביזנס אינסיידר לאחר שפרסמו כתבה בה האשימו את אשתו, הישראלית נרי אוקסמן, בהעתקה בעבודת הדוקטורט שלה.
דופנר (61) התקרב לאחרונה לאלון מאסק ומעוניין להרחיב את דריסת הרגל של החברה בשוק התקשורת דוברת האנגלית, ובייחוד בארה"ב. מאקסל שפרינגר ו-KKR לא התקבלה תגובה.