סגור
עוני ארגנטינה
עניים בארגנטינה (צילום: REUTERS/Javier Corbalan)

ארגנטינה בצרות: שיעור העוני חצה את רף ה-50%

הנתון עומד על 53%, לעומת 41.7% בסוף השנה שעברה ו-26% לפני שבע שנים; הוא משקף את צעדיו של הנשיא מיליי שהחיל מדיניות צנע וקיצוצים כדי להילחם באינפלציה הגבוהה

שיעור העוני בארגנטינה טיפס לקרוב ל-53% במחצית הראשונה של השנה, כך לפי הנתונים הרשמיים שפורסמו אתמול (ה'). זאת לעומת 41.7% בסוף השנה שעברה, ו-26% לפני שבע שנים בלבד.
הנתונים הקשים משקפים את השלכות המשבר הכלכלי המתמשך במדינה הבא לידי ביטוי במיתון עמוק ואינפלציה גבוהה, וממדיניות הצנע שהחיל הנשיא חאבייר מיליי. תוכנית זו כוללת קיצוצים בהוצאות על מנת לצמצם את הגירעון הפיסקאלי.
"מאז עלתה הממשלה לשלטון, המשרות התנדפו", אמרה לרויטרס אירמה קאסאל מבואנוס איירס, שמתקשה לסיים את החודש על אף עבודה בחברת מיחזור. "אנחנו עובדים פי שניים יותר קשה עבור פחות ואין לנו ברירה אלא להמשיך".
הקיצוצים שהחיל מיליי בהוצאות התקבלו בתגובות חיוביות בשוק ועל ידי המשקיעים, והטענה היא כי הם עוזרים לתקן את המצב הפיננסי של המדינה, אך בו בזמן הם העמיקו את המיתון. עם זאת, הכלכלנים מציינים כי ישנם סימנים לשיפור. "אם מסתכלים על התמונה כולה, רואים שהיתה הידרדרות ברבעון הראשון, אך המצב מתחיל להתאושש", אמר אוגוסטין סלביה מהאוניברסיטה הקתולית של ארגנטינה (UCA).
"כל רמה של עוני היא מחרידה", הגיב על הנתונים דוברו של הנשיא, מנואל אדורני. הוא האשים את הניהול הכושל של הממשלות הקודמות בהשארת "פצצות" כלכליות, שמיליי מנסה כעת לנטרל. "אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לשנות את המצב", הוא אמר.