פיז'ו, דנונה ולוריאל בצמרת 50 החברות האהובות בצרפת
פיז'ו, דנונה ולוריאל בצמרת 50 החברות האהובות בצרפת
סקר שנתי הציב את רשת הספורט דקטלון במקום הראשון זו השנה השלישית ברציפות. את הקפיצה הגדולה ביותר עשתה אפליקציית זימון התורים Doctolib שהפכה פופולרית בתקופת הקורונה. קרדי אגריקול הוא הבנק היחיד שהתברג ברשימה
ענקית הספורט הצרפתית דקטלון, שנקלעה לעין הסערה הפוליטית ברקע משבר הפליטים, נבחרה השנה זו הפעם השלישית ברציפות לחברה האהובה בצרפת.
זאת במסגרת סקר שנתי שערכה חברת Ifop עבור העיתון "ז'ורנל דה דימאנש" וחברת הייעוץ Eight Advisory.
הנסקרים ציינו באופן מיוחד את המוצרים החדשניים של החברה ואת טיב השירות, זאת נוסף על היותה מקום טוב לעבוד בו. דקטלון היתה היחידה מבין 50 החברות שדורגו ברשימה, שזכתה בניקוד גבוה מ־12 מתוך 20 נקודות אפשריות.
בעשור האחרון, הכנסות דקטלון טיפסו ביציבות, מ־6 מיליארד יורו ב־2010 ל־11.4 מיליארד יורו בשנה שעברה. נתוני 2020 שיקפו ירידה של 6% לעומת 2019, זאת בצל המגפה העולמית. בשבועות האחרונים דיווחה דקטלון על פתיחת סניפים חדשים ברחבי העולם, בין השאר בקנדה, מקסיקו בריטניה וסינגפור.
ידידותית לסביבה
למקום השני הגיעה יצרנית כלי הרכב פיז'ו, עם 11.75 נקודות, זאת בזכות החידושים שביצעה בצי הרכבים שלה בשנים האחרונות. שלישית דורגה ענקית המרכולים E.Leclerc, שדחקה מהמקום השלישי את יצרנית כלי הרכב רנו. המקום הגבוה הוענק לה בזכות הפופולריות הרבה שזכתה לה במהלך סגרי הקורונה.
את החמישייה הפותחת סגרו רשת Leroy־Merlin הפועלת בקטגוריית חנויות "עשה זאת בעצמך", וחברת הקוסמטיקה והטיפוח איב רושה, שזכתה להערכה רבה בזכות היותה ידידותית לסביבה. ביחד עם לוריאל, קלרינס, קוטי, LVMH ואחרות, החברה משתייכת לארגון אחריות סביבתית בשם RBI, המקפיד על שיפור הקיימות בשרשרת הייצור והאספקה בתחום הקוסמטיקה.
עוד בעשירייה הפותחת: רנו, יצרנית הצמיגים מישלן, יצרנית המזון דנונה וענקית הקוסמטיקה לוריאל. רק בנק אחד הגיע לרשימת 50 החברות המובילות: קרדי אגריקול שהתברג במקום ה־43. בתחום היופי והאופנה התברגו ברשימה גם שאנל, כריסטיאן דיור, לואי ויטון, ספורה, גלרי לאפייט והרמס. אפליקציית שיתוף הנסיעות BlaBlaCar הגיעה למקום ה־42.
מבצע ההתחסנות הארצי
ברוח הזמנים, הזינוק הגדול ביותר ברשימת המותגים האהובים היה של חברת Doctolib, שהחלה את דרכה ב־2014 כסטארט־אפ שמסייע לתושבי צרפת לקבוע תור לרופא המשפחה. החברה, שהתברגה במקום ה־11, נחשבת גם לבעלת הסיכוי הגדול ביותר "לשפר את חיי היומיום של הציבור". מאז פרוץ מגפת הקורונה השתמשו בה עשרות מיליוני אנשים.
האפליקציה צברה פופולריות לאחר שממשלת צרפת גייסה את הפלטפורמה שלה כדי לסייע בניהול מבצע ההתחסנות הארצי. החברה, שדרכה התחסנו כ־75% מציבור מקבלי החיסונים, כבר היתה מוכרת לרבים בצרפת, הנעזרים בה כדי לזמן תורים לכ־300 אלף רופאים, רופאי שיניים ומטפלים. נכון לסבב הגיוס האחרון, מוערך שוויה בלמעלה מ־1 מיליארד יורו. בעוד שהציבור מקבל את שירותיה בחינם, הרופאים והמטפלים משלמים דמי מנוי חודשיים המתחילים ב־129 יורו, עבור שירותי התוכנה.
הדירוג של החברות נקבע על סמך ששה קריטוריונים מרכזיים שכללו ביצועים, אחריות סביבתית, חדשנות, תדמית עולמית ותרומה יומיומית לאיכות החיים. קריטריון נוסף היה תחושות הציבור לגבי איכות החברה כמעסיק. "אנחנו רואים שהציבור השנה ייחס חשיבות רבה יותר לחברות שאנשים רוצים לעבוד בהן", ציין מנהל Ifop, רומן בן־דוד. "אפשר לנתח זאת כשינוי במאזן הכוחות בין המעסיק לעובד, בהינתן המחסור הנוכחי בכוח אדם במגזרים מסוימים".