סגור
הוריקן מילטון שלט המורה על פינוי פורט מאיירס פלורידה
שלט המורה על פינוי פורט מאיירס פלורידה לקראת הוריקן מילטון (צילום: JOE RAEDLE / GETTY)

"מי שיישאר ימות": הוריקן מילטון מגיע לחופי פלורידה - הרשויות קראו ל-5.5 מיליון תושבים להתפנות

סופת ההוריקן בעלת הפוטנציאל להיות "ההרסנית אי פעם" תגיע הלילה לחופי פלורידה. הנשיא ביידן קרא לתושבים להתפנות "באופן מיידי", בעקבות זאת, דווח כי בקרוב ל-8,000 תחנות דלק בפלורידה אזל הדלק ועל פקקים רבים

סופת ההוריקן מילטון מתחזקת לקראת הגעתה הצפויה לחופי פלורידה בשעות הלילה. הרשויות קראו ליותר מ-5.5 מיליון מתושבי האזור להתפנות, במה שמוגדר כאחד ממבצעי הפינוי הגדולים ביותר בהיסטוריה של המדינה. כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קרא אתמול לתושבים להתפנות "באופן מיידי". בעקבות זאת דווח על פקקים נרחבים בכבישים הבינעירוניים ועל מחסור בדלק בחלק מתחנות הדלק. לפי דיווח ברויטרס, בקרוב ל-8,000 תחנות דלק בפלורידה אזל הדלק.
"זוהי קטסטרופה", אמרה ראשת העיר של טמפה ג'יין קסטור בריאיון ל-CNN. "אני אומרת את זה בלי שום הגזמה. מי שבוחר להישאר באחד האזורים שמפונים ימות".

3 צפייה בגלריה
הוריקן מילטון נכנס לפלורידה 8 באוקטובר 24'
הוריקן מילטון נכנס לפלורידה 8 באוקטובר 24'
הוריקן מילטון נכנס לפלורידה אתמול
(צילום: NOAA / AFP)

לפי עדכון של מרכז ההוריקן הלאומי, הסופה צפויה להיות מסוכנת ביותר כשתגיע לחופי מרכז – מערב פלורידה. במרכז אף העלו מחדש את עוצמת הסופה לרמה 5. עוד ציינו כי למילטון יש את הפוטנציאל: "להיות אחת מסופות ההוריקן ההרסניות ביותר אי פעם באזור".
דיסני ויוניברסל הודיעו על סגירת פארקי השעשועים שלהם באזור, וכן חברות תעופה ביטלו טיסות, הופסקה פעילות בחלק מאסדות הנפט ונסגרו נמלים לתנועת ספינות. לדבריו של ריאן סוויט, הכלכלן הראשי באוקספורד אקונומיקס כ-2.8% מהתוצר האמריקאי נמצא במסלול הישיר של מילטון.

3 צפייה בגלריה
הוריקן מילטון שלט התפללו על אורלנדו פלורידה
הוריקן מילטון שלט התפללו על אורלנדו פלורידה
התפללו על אורלנדו, לקראת הגעת מילטון לפלורידה
(צילום: REUTERS/Jose Luis Gonzalez)

מושל פלורידה ריק דסנטיס עדכן במסיבת עיתונאים כי שוחח עם ביידן על הצורך לקבלת סיוע מיידי. "כל מה שביקשתי אושר על ידי הממשל", אמר. הסיוע הזה כולל העברת כ-8,000 חברי המשמר הלאומי למדינה.
מילטון יכה בפלורידה שעדיין לא התאוששה מהשלכות הסופה הלנה מלפני כשבועיים. דסנטיס אף הזהיר כי האבק מההרס של הלנה עלול להחמיר אף יותר את ההרס מהסופה הנוכחית, ולכן הורה לכל המשאיות הפנויות של משרדי הממשלה למהר ולפנות את השאריות.

3 צפייה בגלריה
דיסני וורלד פלורידה  סגור בגלל הוריקן מילטון
דיסני וורלד פלורידה  סגור בגלל הוריקן מילטון
דיסני וורלד פלורידה, סגור בגלל הוריקן מילטון
(צילום: Joe Raedle/Getty)
הסופות העלו לדיון גם את המימון לסוכנות הפדרלית לניהול מקרי חירום (FEMA). שר הפנים אלחנדרו מאיורקס הזהיר כי לסוכנות אין מספיק מימון לעבור את סופת ההוריקנים הנוכחית. במסגרת התקציב הזמני שאושר בחודש שעבר למניעת השבתה של הממשל, הוקצו לסוכנות 20 מיליארד דולר, אך בשבוע שעבר הזהיר ביידן את הקונגרס כי קרן הסיוע של הסוכנות תיכנס לגירעון עד סוף השנה.