במימוש התחייבויות אקלימיות, אמזון הולכת אחורה
במימוש התחייבויות אקלימיות, אמזון הולכת אחורה
מאות מעובדי אמזון בסיאטל הפגינו לאחרונה על כך שהחברה איטית במימוש יעדי האקלים שלה. לאמזון, המסתמכת על דלקים מאובנים לתדלוק המטוסים והמשאיות שלה המשנעים חבילות ברחבי העולם, טביעת רגל פחמנית עצומה
מאות מעובדי מטה אמזון בסיאטל, וושינגטון, הפגינו בסוף החודש שעבר נגד מה שהגדירו כהתנהלות האיטית של החברה במימוש יעדי האקלים שלה, כמו גם נגד מדיניות החזרה למשרדים, שבמסגרתה הם נדרשים להגיע לשלושה ימי עבודה לפחות.
במחאתם נגד חלקה של אמזון בהתחממות הגלובלית, העובדים ציטטו את נתוני דו"ח הקיימות האחרון של החברה, לפיו ב־2021 זינקו פליטות הפחמן ב־40% לעומת 2019, השנה שבה חשפה ענקית הטכנולוגיה את תוכנית Climate Pledge. המוחים גם ציטטו מדו"ח שפרסם המרכז לתקשורת חוקרת בשנה שעברה, לפיו אמזון מבצעת ספירת־חסר של טביעת הפחמן שלה, זאת על ידי חישוב פליטות הפחמן הנגרמות משימוש במוצרים הממותגים כאמזון, ולא מאלה שהיא קונה מהיצרנים ומשווקת ישירות לצרכן.
לאמזון, המסתמכת על דלקים מאובנים לתדלוק המטוסים והמשאיות שלה המשנעים חבילות ברחבי העולם, טביעת רגל פחמנית עצומה. בהודעה רשמית למשקיעים, אמזון ציינה כי בכוונתה להכניס לשימוש 100 אלף רכבי משלוחים חשמליים עד שנת 2030 ולהגיע ליעד של פליטות פחמן ניטרליות עד 2040. באחרונה, אמזון ביטלה את אחד מיעדי האקלים שלה, shipment zero, במסגרתו התחייבה להפוך את השילוחים לניטרליים מבחינה פחמנית עד 2030. אמזון ציינה כי תתמקד במחויבות האקלימית הרחבה יותר שלה, הכוללת הגעה לאפס פליטות פחמן עד 2040, עשור מאוחר יותר מההתחייבות המקורית.