סגור
אלק בולדווין לאחר ניצחונו ב משפט
אלק בולדווין לאחר זיכויו (צילום: AP)

בית המשפט בניו מקסיקו ביטל את האישומים נגד השחקן אלק בולדווין

בתום משפט בן שלושה ימים, שבו נידון אם השחקן אשם ברשלנות לאחר שירה בשוגג בצלמת הלינה האצ'ינס על סט הסרט Rust והביא למותה - השופטת טענה כי היו "טעויות" של התביעה בטיפול בראיות, שלדבריה "השפיעו על ההגינות הבסיסית בתיק" - והורתה על הפסקת המשפט. עם ההכרזה, השחקן פרץ בבכי ועזב את המקום מבלי לדבר עם עיתונאים

כתב האישום בוטל: לאחר שהואשם ברשלנות לאחר שירה בשוגג בצלמת הלינה האצ'ינס על סט הסרט Rust והביא למותה - בית המשפט בסנטה-פה שבניו מקסיקו הורה על הפסקת המשפט וביטל את האישומים נגד השחקן אלק בולדווין - כך דווח הלילה (שבת). הסיבה - התביעה לא חלקה עם צוות ההגנה ראיות שנוגעות לבחינת התחמושת שנמצאה באתר הצילומים. עם הכרזת השופט, בולדווין בכה, חיבק את אשתו ואחותו ועזב את המקום מבלי לדבר עם עיתונאים.
השחקן ההוליוודי הוותיק, שעמד לדין על חלקו בתקרית הטרגית שהביאה למותה של האצ'ינס במהלך צילומי הסרט, אומנם לא זוכה על ידי חבר המושבעים - אולם המשפט הופסק על פי החלטת השופטת מרי מרלו סומר, שקיבלה את טענת ההגנה לכך שהתביעה נמנעה מלחלוק את כל הראיות בתיק. "אין לבית המשפט דרך לתקן את הנזק", קבעה השופטת בנימוק להחלטתה המפתיעה.
כזכור, בולדווין לוהק כשחקן הראשי ואף שימש כמפיק-אחראי ב-Rust, כשב-21 באוקטובר 2021 הוא ירה במהלך סצנה באקדח אביזרים שהוטען ללא ידיעתו בכדור חי - מה שהוביל להריגתה של הצלמת הלינה האצ'ינס ולפציעת הבמאי ג'ואל סוזה. במרץ האחרון הורשעה הנשקית האנה גוטיירז-ריד, שנשכרה על ידי ההפקה והחליפה בטעות תחמושת חיה בקליעי-דמה באקדחים שהוקצו לטובת הצילומים. גוטיירז-ריד נמצאה אשמה בהריגה במשפט קודם ונגזר עליה עונש מקסימלי של 18 חודשי מאסר. עם זאת, התביעה לא הסתפקה בכך וטענה כי לבולדווין עצמו יש אחריות במותה כמי שלחץ על ההדק ממנו נורה הקליע הקטלני. בולדווין טען לחפותו ולפי גרסתו תקלה באקדח הביאה לפליטת הכדור מבלי שלחץ על ההדק.
בתגובה, השופטת סומר הורתה לפופל לדון איתה ועם עורכי הדין בנסיבות עדותה שלא בנוכחות המושבעים. בתום שיחה קצרה שבה נבחנו הקליעים שנמצאו בשטח - והוגשו לבית המשפט במעטפה לא חתומה - הכריזה השופטת כי הצדק עם ההגנה וביטלה את כתב האישום. לדבריה, היו "טעויות" של התביעה בטיפול בראיות, שלדבריה "השפיעו על ההגינות הבסיסית בתיק".