שרים כל הדרך אל הבנק: ההכנסות ממוזיקה - גבוהות מאלה של הקולנוע לפני הקורונה
שרים כל הדרך אל הבנק: ההכנסות ממוזיקה - גבוהות מאלה של הקולנוע לפני הקורונה
לפי פייננשל טיימס, הכנסות תעשיית המוזיקה זינקו השנה ב-11% ל-45.5 מיליארד דולר; ההכנסות מקולנוע ב-2019, לפני המגיפה, עמדו על 41.9 מיליארד דולר; ברקע: ההצלחה של פלטפורמות הסטרימינג והקאמבק של התקליטים
הכנסות תעשיית המוזיקה המשיכו לטפס השנה, זו השנה העשירית ברציפות, ואף עקפו את ההכנסות מקולנוע מלפני פרוץ מגיפת הקורונה, זאת הודות להצלחה של פלטפורמות הסטרימינג במוזיקה והתחייה במכירות התקליטים.
לפי פייננשל טיימס, ההכנסות ממוזיקה המעוגנת בזכויות יוצרים עמדו השנה על 45.5 מיליארד דולר, עלייה של 11% לעומת השנה הקודמת, של 25% לעומת 2021 וגבוה פי שניים מהנתונים של 2014. ההכנסות ממכירות כרטיסים בבתי קולנוע עמדו השנה על 33.2 מיליארד דולר, וב-2019 - לפני הקורונה - על 41.9 מיליארד דולר, כך לפי נתוני חברת הייעוץ אומדיה.
"אין ספק בעניין: אנחנו בתקופה שגשוג", אמר וויל פייג', שאסף את נתוני ההכנסות בתעשיית המוזיקה, ולשעבר הכלכלן הראשי בספוטיפיי. "הכאב של בתי הקולנוע הוא הרווח של שירותי הסטרימינג".
פייג' מפרסם דו"ח בכל שנה בהתבסס על נתונים ממספר איגודים בתעשייה.
עוד עולה מהנתונים כי ההכנסות של חברות התקליטים והאמנים שלהן עמדו ב-2023 על 28.5 מיליארד דולר, עלייה של 21% לעומת 2022, נתון המצביע על כך שבתעשייה ניצלו לטובתם את העלייה בצריכת מוזיקה הודות לפופולריות של פלטפורמות הסטרימינג. שאר ההכנסות זרמו למפיצים ולכותבי השירים.
עדות נוספת לחוזקה של התעשייה היא העובדה שהמכירות הפיסיות של מוזיקה כמו תקליטורים ותקליטים עלו בשיעור של 13.4% שהוא גבוה יותר מאשר ההכנסות מסטרימינג שצמחו ב-10.4%. כך, התקליטים נהנו מזינוק של 15.4% במכירות. יתרה מזו, בארה"ב לבדה התקליטים ייצרו הכנסה של מיליארד דולר לחברות התקליטים עד סוף השנה.
גם הופעות חיות זוכות לפופולריות מחודשת, עד כדי כך שכמה להקות ותיקות, בהן אואזיס הודיעו על מופעי איחוד. בדומה, קולדפליי הגדילו את מספר ההופעות המתוכננות שלהם.