סגור
משפחה אמריקאית מחוץ לביתה החלום האמריקאי
משפחה אמריקאית מחוץ לביתה. החלום האמריקאי אינו בר השגה למרבית האמריקאים (צילום: MoMo Productions—Getty Images)

דוח: החלום האמריקאי עולה מיליון דולר יותר ממה שרוב האמריקאים ירוויחו בחייהם

לפי חישוב שערך אתר המדיה הפיננסית Investopedia, החלום האמריקאי הקלאסי שכולל בית בפרברים, שני ילדים ומכונית בחניה עולה כיום 4.4 מיליון דולר, בעוד שאפילו לעשירון העליון של משקי הבית בארה"ב יש שווי חציוני של כ-3.8 מיליון דולר בלבד 

אם אתם רוצים את החלום האמריקאי – הבית בפרברים, שני ילדים ומכונית בחניה – זה יעלה לכם מיליונים. אתר המדיה הפיננסית Investopedia עשה את החישוב והגיע למסקנה שהגעה ליעדים האלה עולה כיום לאזרח האמריקאי 4.4 מיליון דולר – יותר ממיליון דולר מעל מה שרוב האמריקאים ירוויחו בימי חייהם. לצורך השוואה, לעשירון העליון של משקי הבית בארה"ב יש שווי חציוני של כ-3.8 מיליון דולר, על פי הסקר הפדרלי של כלכלת הצרכנים מ-2022. למרות שהחלום האמריקאי נמצא כנראה מחוץ להישג ידם של יחידים, החוקרים ציינו ש"אינו מחוץ להישג ידו של משק בית עם שני מפרנסים".
זהו חישוב העלויות של אינבסטופדיה: פרישה: 1.6 מיליון דולר; קניית ואחזקת בית: 930 אלף דולר; גידול שני ילדים פלוס תשלומים על השכלה גבוהה: 832 אלף דולר; בעלות על רכב חדש: 811.5 אלף דולר; חופשה שנתית: 179 אלף דולר; חתונה: 44 אלף דולר; גידול חיות בית: 36.5 אלף דולר; הלוויה: כ-8,500 דולר. סה"כ: 4.45 מיליון דולר.
אולי במפתיע, דווקא הוצאות הפרישה הן הגבוהות ביותר. הדוח ציין שעל האזרח האמריקאי להתחיל לחסוך מהרגע שהוא מתקבל לעבודתו הראשונה אחרי הקולג', כבר בגיל 22, ולהמשיך לחסוך עד גיל 65 כדי לפרוש בנוחות (או להרשות לעצמו סיוע בגיל מתקדם). שווה לציין שהאמריקאי הממוצע מוציא למעשה כ-400 אלף דולר על בית משפחתי. שאר 930 אלף הדולר של אחזקת הבית נובעים מ-30 שנה של ריבית, ביטוח ומסים.
הדוח מציין שהעלויות עשויות להיות גבוהות יותר אם הבית זקוק לתחזוקה או שיפוץ. עם החלום האמריקאי שעולה יותר ממה שהאזרח הממוצע מרוויח בימי חייו, אין זה מפתיע שרוב האזרחים מרגישים שהוא לגמרי מחוץ להישג ידם. מחקר נפרד הדגיש שרק מעט יותר מרבע מהאמריקאים מאמינים שהחלום האמריקאי עודנו אמיתי – בערך מחצית מאלה שהאמינו בו ב-2010.