עסקת השנה בסקטור היוקרה: פראדה רוכש את בית האופנה ורסאצ'ה ב-1.38 מיליארד דולר
מדובר במחיר הנמוך ביותר מ-200 מיליון דולר מהמחיר המוצע הראשוני. על פי הדיווחים, בקבוצת קפרי הולדינגס לא היו מרוצים מהביצועים של מותג ורסאצ'ה ולכן החליטו למכור אותו
עסקת השנה בסקטור היוקרה. פראדה הודיעה כי הושגה הסכמה על רכישת בית האופנה ורסאצ'ה מהקונגלומרט קפרי הולדינגס עבור 1.38 מיליארד דולר. אישור העסקה הגיע על אף הטלטלות האחרונות בשוקי ההון, שכמעט והובילו לביטולה. מדובר גם במחיר הנמוך ביותר מ-200 מיליון דולר מהמחיר המוצע הראשוני.
בית האופנה האיטלקי ורסאצ'ה הוקם לפני יותר מ-40 שנה. הוא נרכש על ידי קפרי הולדינגס ב-2018 עבור 2.1 מיליארד דולר, זאת כחלק מהתוכניות של החברה שבבעלותה גם המותגים מייקל קורס וג'ימי צ'ו, ליצור קבוצת יוקרה שתתחרה ב-LVMH וקרינג. בחודש שעבר מינו בקפרי את דריו ויטאל לתפקיד המעצב הראשי של ורסאצ'ה, זאת במקומה של דונטלה ורסאצ'ה שהודיעה על פרישתה. לפי הדיווחים, בקפרי לא היו מרוצים מהביצועים של מותג ורסאצ'ה ולכן החליטו למכור אותו. בכוונת החברה להתמקד כעת במאמצים להפחתת החובות וקידום המותגים האחרים.
מניית פראדה הנסחרת בהונג קונג עלתה בקרוב ל-5% לאחר הדיווח, אך עבור חמשת ימי המסחר האחרונים היא בירידות של 7%. "זהו צעד נועז ושאפתני מצידה של פראדה", אמר לניו יורק טיימס היועץ העסקי רוברט בורק. "הרכישה תמצב את פראדה בעמדה לגוון את הפורטפוליו שלה ולהתחרות בבמה עולמית רחבה יותר".
בבעלותה של קבוצת פראדה גם המותגים מיו מיו ו- Luna Rossa. מנכ"ל הקבוצה אנדרה גוארה מסר בהצהרה כי הרכישה תוסיף "מימד חדש, שונה ומשלים" לקבוצה. "לוורסאצ'ה יש פוטנציאל עצום", הוסיף. בפראדה מתכננים לממן את הרכישה באמצעות לקיחת הלוואה של יותר ממיליארד יורו.
בעוד סקטור היוקרה חווה האטה בשנה האחרונה, פראדה נחשבה לנקודת אור ודיווחה על עלייה של 17% בהכנסות ל-5.4 מיליארד יורו, זאת בעיקר הודות לזינוק של 93% במכירות של מיו מיו. לשם השוואה, בדו"ח הפיננסי האחרון שפרסמה קפרי ציינו כי הכנסות של ורסאצ'ה צפויות ליפול בשנה הפיסקאלית הנוכחית ל-810 מיליון דולר מ-1 מיליארד דולר ב-2024.