סגור
ג'ף בזוס בעלים של אמזון בלו אוריג'ין
ג'ף בזוס. נשאר האיש השני העשיר בעולם (צילום: Paul Ellis/ REUTERS)

הירידות בשווקים מחקו 200 מיליארד דולר מהונם של עשירי העולם ביום אחד

מייסד אמזון ג'ף בזוס הוא המפסיד הגדול ביותר לאחר ש-8 מיליארד דולר נמחקו מהונו מאז יום שישי. גם מארק צוקרברג, אלון מאסק וג'נסן הואנג בצמרת המפסידים. ההון המצרפי של שבע החברות הגדולות התכווץ ביותר מ-650 מיליארד דולר

הירידות החדות שנרשמו אתמול (ב') בבורסות מחקו 200 מיליארד דולר מהונם של עשירי העולם, כשעשרת המיליארדרים הגדולים ביותר הפסידו 36 מיליארד דולר ביום אחד, כך לפי מגזין פורבס.
המפסיד הגדול ביותר היה מייסד אמזון ג'ף בזוס. לפי פורבס, בזוס הפסיד 8 מיליארד דולר לאחר שמניית ענקית המסחר המקוון נפלה ב-5%. מאז יום שישי, אז החלו הירידות בעקבות פרסום דו"ח התעסוקה המאכזב בארה"ב, הצטמצם הונו של בזוס (60) ב-23 מיליארד דולר. עם זאת, לא צריך לדאוג לו, שכן לפי פורבס הונו מוערך כעת ב-180.7 מיליארד דולר, שהופכים אותו לאדם השני העשיר בעולם אחרי הבעלים של טסלה ו-X, אלון מאסק. הירידה הזו בשווי ההון שלו מגיעה גם לאחר שבפברואר השנה מכר 50 מיליון מניות של אמזון בשווי 8.5 מיליארד דולר.
מיליארדרים נוספים שנפרדו מכמה מיליארדי דולרים מאז יום שישי כוללים את מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג שמהונו נמחקו 7.9 מיליארד דולר, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג שהפסיד 7 מיליארד דולר, וכן מאסק ומייסד אורקל לארי אליסון, שהפסידו כל אחד 6 מיליארד דולר.
הירידות הללו בשווי ההון האישי של המייסדים ובעלי השליטה נבעה מכך ששווי השוק של החברות הגדולות התכווץ בשל הירידות החדות בשווקים. כך, משווי השוק המצרפי של "שבע הגדולות" – אפל, אמזון, אלפבית, מיקרוסופט, מטא, אנבידיה וטסלה – נמחקו אתמול 563 מיליארד דולר. יתרה מכך, מאז 24 ביולי נמחקו 744 מיליארד דולר משווי השוק הכולל של החברות הללו. אנבידיה לבדה הפסידה 167 מיליארד דולר בשווי שוק. עם זאת, יצרנית השבבים עדיין הכפילה את השווי שלה מאז תחילת השנה.