סגור
כניסה לאולפני חברת הסרטים פרמאונט לוס אנג'לס Paramount
כניסה לאולפני חברת הסרטים פרמאונט לוס אנג'לס Paramount (צילום: גטי )

אדגר ברונפמן מושך את הצעתו לרכישת פרמאונט, וסולל את הדרך לעסקה עם סקיידאנס

לאחר שבשבוע שעבר הגיש אדגר ברונפמן הבן הצעה רשמית לרכישת פרמאונט גלובל ולביטול ההצעה של סקיידאנדס, היום הוא נסוג מהצעתו לאחר שלא הצליח לגייס את הסכום הנדרש: "אנו מאמינים שימיה הטובים ביותר של פרמאונט עוד לפניה", אמר ברונפמן

מנהל המדיה ואיש העסקים אדגר ברונפמן ג'וניור משך היום (ב') את הצעתו לרכישת פרמאונט גלובל, ובכך פינה את הדרך לסקיידאנס מדיה לקנות את השליטה על אימפריית התקשורת של שרי רדסטון, כפי שסוכם ביולי בין שתי ענקיות הפקת הסרטים. לפי פרטי העסקה, סקיידאנס תשקיע יותר מ-8 מיליארד דולר בפרמאונט. בשלב הראשון, תשלם סקיידאנס 2.4 מיליון דולר עבור חברת נשיונל אמיוזמנטס, שמחזיקה ב-10% ממניות פרמאונט אך ב-77% מזכויות ההצבעה בה.
לדברי ברונפמן, קבוצת המשקיעים שלו הודיעה לוועדה המיוחדת של פראמונט על החלטתה לפרוש מהתהליך. "אנו מאמינים שפרמאונט גלובל היא חברה יוצאת דופן, עם אוסף ייחודי של מותגים מובילים, נכסים ואנשים", אמר ברונפמן בהצהרתו. "ייתכן שהיו חילוקי דעות, אך אנו מאמינים שכל המעורבים בתהליך המכירה מאוחדים באמונה שימיה הטובים ביותר של פרמאונט עוד לפניה", הוסיף.
בשבוע שעבר הציעה קבוצת משקיעים בהובלת ברונפמן לקנות את השליטה בפרמאונט בעסקה של 6 מיליארד דולר, אשר במסגרתה היא אמורה הייתה לרכוש את בעלת השליטה בחברת התקשורת, נשיונל אמיוזמנטס.
ברונפמן לא הצליח לגייס את המימון הנדרש להצעתו. כמה משותפי ההון המרכזיים של ברונפמן בעסקה פרשו ברגע האחרון, וכך סיכלו את התקווה שהייתה לו להציב אתגר להצעת סקיידאנס. ברונפמן נדרש להציג התחייבויות למימון הוני של כ-6.3 מיליארד דולר עבור הצעת הרכישה שלו ולא הגיע לסכום זה, דווח ברויטרס, מבלי לציין את הסכום המדויק שברונפמן הצליח לגייס. ההצעה לפרמאונט איימה כאמור לסכל את ההסכם עם חברת סקיידאנס.