סגור
משקאות של Britvic בריטוויק חברת משקאות בריטית
משקאות של בריטוויק (צילום: בלומברג)

קרלסברג ביקשה להשתלט על יצרנית משקאות קלים בריטית - ונדחתה פעמיים

ענקית הבירה הגישה הצעת רכש בגובה 3.1 מיליארד פאונד עבור בריטוויק - אך שם טענו כי המחיר נמוך מדי; מדובר בחלק מהאסטרטגיה של קרלסברג להרחיב את היצע המשקאות שלה מעבר לבירה

יצרנית המשקאות הקלים הבריטית בריטוויק (Britvic) דחתה הצעת רכש בגובה 3.1 מיליארד פאונד (3.9 מיליארד דולר) מצד ענקית הבירה קרלסברג. בחברה טענו כי המחיר נמוך מדי, כך לפי דיווח בגרדיאן.
מניית בריטוויק זינקה ב-10% למחיר של 11.20 פאונד במסחר היום (ו') בלונדון, זאת לאחר שהחברה המייצרת מותגי שתייה כמו J20 ורובינזון דיווחה כי קיבלה החודש שתי הצעות רכש מקרלסברג. ההצעה האחרונה עמדה על 12.50 פאונד למניה. ואולם החברה הודיעה כי דחתה את ההצעה שהוגשה ב-11 ביוני וכן הצעה קודמת מ-6 ביוני שעמדה על 12 פאונד למניה.
לפי החוקים בבריטניה, קרלסברג חייבת להבהיר אם בכוונתה להגיש הצעה רשמית לבריטוויק עד 19 ביולי, או לסגת לגמרי מהתוכנית. לבריטוויק יש הסכם בלעדי עם פפסיקו בבריטניה ואירלנד לייצר ולמכור משקאות כמו פפסי מקס 7אפ ותה קר ליפטון.
בריטוויק נוסדה בממלכה בשנות ה-30 של המאה הקודמת תחת השם British Vitamin Products Company. היא השתמשה במשקאות קלים כדרך זולה לספק ויטמינים ללקוחות. כיום בבעלותה 39 מותגים והיא פועלת בכ-100 מדינות, בהן ברזיל וצרפת. בחודש שעבר דיווחה החברה על צמיחה חדה בהכנסות, הודות לביקוש גבוה בשווקים הבינלאומיים.
לפי הודעת בריטוויק, ההכנסות בששת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ הסתכמו ב-880 מיליון פאונד - עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עוד דיווחה החברה על עלייה של 10% ברווח לפני מס ל-60 מיליון פאונד.
לאחר הפרסום נפלה מניית קרלסברג ב-8%, הירידה היומית החדה ביותר מזה יותר מארבע שנים. בחברה הדנית אישרו את הדברים ואמרו כי ההצעה היא חלק מהאסטרטגיה להרחיב את הפורטפוליו שלה מעבר לבירות.